Reputaci OC ovlivňuje segment módy

Přítomnost silných módních značek je pro developery i vlastníky obchodních center daleko důležitější než jakýkoliv jiný segment. Pryč je doba, kdy se návštěvníci rozhodovali pro návštěvu obchodního centra hlavně podle značky hypermarketu či prodejny s elektrospotřebiči nebo sportovními potřebami. Zákazníci mění nákupní zvyklosti a běžný nákup potravin a základního spotřebního zboží přestávají spojovat s nákupem módy.

Hypermarket už není prioritou při rozhodování o místě nákupu místě nákupu

„Silné a vyprofilované módní značky jsou důležitým prvkem v rozhodování zákazníků o preferovaném obchodním centru. Ve velkých městech, kde je silná konkurence retailových projektů, nehraje dojezdová vzdálenost do centra či velikost a kvalita hypermarketu zdaleka takovou roli jako právě přítomnost prestižních módních značek, jako jsou H&M, C&A, Zara, Marks and Spencer nebo Peek and Cloppenburg,“ konstatuje Lenka Vodrážková, vedoucí oddělení Property Managementu v DTZ. Pro obchodní centra, která se profi luji jako „rodinná“, jsou nejdůležitějšími značkami zejména H&M, C&A a Reserved, které kromě pánské a dámské módy mají také širokou nabídku dětského zboží.

Zájem developerů přináší žádaným značkám výhody

Ze zájmu developerů a vlastníků center se samozřejmě výše uvedení zájemci snaží vytěžit maximum a kromě výhodných podmínek nájmu často požadují příspěvek na vybudování jednotky, nájemní prázdniny, zdarma reklamu na fasádě či na pylonu a další masivní marketingovou podporu. Investice do těchto značek se majitelům jednoznačně vyplácí – kotevní módní řetězec totiž přiláká nejenom větší počet návštěvníků, ale přitáhne také pozornost dalších obchodníků, kteří mají zájem si pronajmout obchod v takto atraktivním centru. To majiteli umožňuje dále vylepšovat skladbu nájemců a také požadovat po menších obchodnících vyšší nájemné.

H&M má být magnetem Šestky

To potvrzuje i příkladová studie OC Šestka, která vsadilo v rámci postupné proměny na charakter lokálního, či ještě přesněji komunitního centra, které se zakládá na živém programu, doprovodných akcích, osobním přístupu i znalosti potřeb návštěvníků ze spádové oblasti. „I proto máme ze získání H&M velkou radost– v přáních našich zákazníků se tato značka objevovala nejčastěji,“ dodává Barbora Frydrychová, marketingová manažerka OC Šestka, podle které působí přítomnost H&M jako magnet i na menší módní značky a další typy nájemců. Zcela nový koncept tak na Šestce společně s H&M otevře také módní řetězec pro mladé Pimkie, v jednání jsou další módní operátoři. Skladbu nájemců doplní také prodejna Hráč a nová foodcourtová jednotka Cactus. Vedení OC Šestka si proto od otevření vlajkové prodejny H&M, která proběhla 25. dubna, slibuje přilákání nejen nových zákazníků, ale hlavně nájemců. Právě jméno velkého „hráče“ z oblasti módy je totiž impulsem pro řadu menších retailerů, kteří v něm spatřují garanta dostatečné návštěvnosti i obratu pro celé nákupní centrum.
S 1500 čtverečnými metry se módní značka H&M stane – vedle prodejny Intersportu a velkoformátové prodejny Datartu – hlavním nájemcem Obchodního centra Šestka na Praze 6. A to nikoliv jen ve vztahu k velikosti pronajaté plochy. Úplně jiné podmínky pak panují v retailových parcích či obchodních pasážích kolem 5 000 m2. Ty jsou s ohledem na velkou konkurenci se shopping mally na kvalitě (ale třeba i cenové nabídce) hypermarketů existenčně závislé. „Do problémů se tak dostávají centra, kde je hypermarket slabý a netáhne zákazníky, zejména pokud potlačil non-foodový sortiment. S tím souvisí stoupající obliba Globusu a Kauflandu – oba retaileři spoléhají právě na velký podíl non-food a až na výjimky působí samostatně, případně s pouze malou pasáží,“ doplňuje Lenka Šindelářová, vedoucí oddělení Research & Consulting DTZ.

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010