Nejvíce promo aktivit je ve svátečním období

V listopadu 2012 si agentura definovala obsah vzorového nákupního košíku a zařadila do něj vybrané, běžně dostupné, položky. U těch pravidelně sleduje výskyt akčních cen podle řetězců, a zároveň průměrnou výši slevy, respektive jejich akční cenu. Z dlouhodobého sledování vývoje promočních cen se potvrzuje, že nejvíce „akčně“ žijeme v období svátků, v tomto případě Vánoc a Velikonoc.

Necelá čtvrtina sledovaných produktů bývá v akci. Nejvíce akcí nabízejí v ČR řetězce Tesco a Globus, a to v průměru okolo 18 %. Nabídka akčních cen stoupá v předvánočním období a o Velikonocích na zhruba 20 %. Téměř žádné akční ceny nebyly zaznamenány v lednu 2013. Výjimku tvoří jen Billa se 14 %. Nejakčnější položkou v období listopad 2012 – květen 2013 byla Coca-Cola 2L nabízející průměrnou slevu přes 26 %. Průměrná akční cena CC 2L se tedy pohybuje okolo 23,76 Kč.

 

V květnu 2013 jsme na nejvíc akčních položek v nákupním košíku narazili v Globusu. Průměrně 50 % slevu na všech řetězcích nabídla CC 2L. Druhou nejakčnější položkou byla Rama Classic 500 g (43 %).

 

Průměrná běžná cena CC 2L je mimořádně stabilní na úrovni 36,- až 38,- Kč. Nijak velký rozptyl není ani mezi maximální (obvykle cca 40,- Kč) a minimální (obvykle cca 34,- Kč) cenou. Až na skutečně vzácné výjimky lze tedy očekávat cenu CC 2L na úrovni přibližně 37,- Kč v rozmezí +/- 3,- Kč (tedy zhruba +/- 8%).

 

Akční ceny podle očekávání kolísají daleko více; průměrná akční cena se pohybuje mezi cca 20,- Kč a 27,- Kč, má tedy nejméně trojnásobný rozptyl proti ceně běžné. Nabídka promo cen CC 2L pak kopíruje trend akčních cen ve svátečním období před Vánocemi a Velikonocemi. Ještě lepší ceny jste ale mohli získat během měsíce dubna. Od května se průměrná akční cena opět zvedla na cenu okolo 24 Kč.

Zdroj: Sales House

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010