Nakupování je věcí ženy
ČSÚ vypracovala a 30. března 2012 uveřejnila, analýzu „Domácnosti pod lupou: Kdo má v hlavní slovo?“ zaměřenou na způsoby rozhodování v českých domácnostech. Retail Info Plus se soustředil – jak jinak – na zvyklosti spojené s nakupováním.
Otázka týkající se rozhodování o výši vydání na každodenní nákupy je jedinou z analyzovaného spektra otázek, kde jednoznačně vyšlo, že rozhoduje většinou jen jeden z partnerů, a to žena. Jen 33,5 % mužů a 31,8 % žen uvedlo, že rozhodují oba stejně. Oproti tomu 61,6 % mužů odpovědělo, že o výši výdajů na každodenní nákupy rozhoduje spíše partnerka, a ve shodě s tím zároveň 63,8 % žen uvedlo, že o výši vydání na běžné nákupy rozhodují spíše ony samy než partner. 92,8 % z těch, kteří na tuto otázku odpověděli spíše já tak byly ženy, zatímco 93,2 % z těch, kteří odpověděli spíše partner/ka byli muži.