Jen třetina Čechů a Slováků je proti padělkům

Imitace, ať už jde o oblečení nebo
doplňky, akceptuje většina lidí a nevadilo by jim mít na sobě něco „nepravého“
za předpokladu, že by o tom okolí nevědělo. Mezi falzifikáty jsou
nejpopulárnější značky sportovního oblečení a výrobky od známých světových
návrhářů. Zjištění vyplynula z listopadového průzkumu agentury GfK, který byl
realizován na vzorku 1300 respondentů v České republice a na Slovensku.

Podle výsledků průzkumu se potvrdilo, že šaty opravdu dělají
člověka a proto spotřebitelé, kteří si nemohou dovolit drahé značkové oblečení,
rádi sahají i po jeho imitacích. Značka oblečení a doplňků totiž často odráží
společenský status jejich majitele a vylepšit si své společenské postavení
pomocí napodobeniny drahého výrobku by byli ochotni tři ze čtyř Čechů, ale za
předpokladu, že by o tom jejich okolí nevědělo.

„Každý druhý Slovák a více než třetina Čechů zná někoho ze
svého okolí, kdo má napodobeninu značkového zboží. U svých známých se lidé
nejčastěji setkávají s napodobeninami sportovních značek a výrobků kopírujících
známé designérské značky. Co se týká konkrétního sortimentu, v kurzu jsou
nejčastěji „falešná“ trička a svetry, a s odstupem následují imitace kabelek,
džínů a tenisek,“ upřesňuje Khaled El Tohami, regionální KAM&Sector Leader
ze společnosti GfK.

Přestože Češi považují kvalitu napodobenin především jako
průměrnou až nízkou, polovina lidí se vyjádřila, že si pravděpodobně někdy
obohatí svůj šatník o nějakou imitaci značkového výrobku. Nákup takového zboží
odmítá přibližně třetina lidí a padělané zboží si určitě nekoupí více mužů a
lidé s vyššími platy, kteří si mohou dovolit zakoupit značkové oblečení.

„Podle výsledků průzkumu by se obchodu s napodobeninami v
Čechách a na Slovensku mohlo dařit i v budoucnu, protože polovina Čechů a
Slováků očekává zvyšující se trend nákupů napodobenin značkových výrobků,“
uzavírá Khaled El Tohami.

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010