Jaroměřické mlékárně narostl meziročně prodej o 400 tun

Jaroměřické mlékárna, ryze český producent tvarohů tradičních i pomazánkových a sýrů, zaznamenala v loňském roce nárůst v prodeji svých výrobků. Zatímco v roce 2014 dodala na trh 6 793 tun a v roce 2015 celkově 6 936 tun, loni už to bylo 7 342 tun. 

mlekarna - logoProdeje tradičních pomazánkových, měkkých tvarohů a sýrů v cihlách se za poslední dva roky příliš nezměnily. O 35 % však meziročně stoupl prodej čerstvých sýrů tzv. žervé, kterých se loni prodalo úctyhodných 1 148 tun.

Větší odbyt je znát i u porcovaných sýrů a tvrdých tvarohů – konkrétně o 20 % (z 999 tun v roce 2015 na 1200 tun v roce 2016).

 

Stecher2

Bedřich Stecher, ředitel a majitel mlékárny v Jaroměřicích nad Rokytnou, říká: „Nárůst zájmu o porcované sýry a naše žervé odráží současný životní styl. Lidé vítají pomoc při přípravě svačin i hlavních jídel. Více se zajímají o své zdraví, ale zároveň chtějí ušetřit čas.“

K úspěchu výrobků Jaroměřické mlékárny u spotřebitelů Stecher dodává: „Věřím, že je v České republice čím dál víc těch, kterým záleží na tom, co jí. Naše výrobky neobsahují konzervanty, sladidla ani jiná nežádoucí éčka. Také jsem přesvědčen, že roste obliba regionálních potravin. Veřejnost si začíná uvědomovat, jak je důležité kupovat lokální potraviny, které na stůl neputovaly přes půl světa. Jen regionální produkty totiž mohou být opravdu čerstvé.“ 

Hlavním obchodním artiklem Jaroměřické mlékárny jsou stále tvarohy. Těch se loni prodalo 3 339 tun, tvarohy tedy tvoří 45 % z celkového objemu prodejů.

Stecher k tomu poznamenává: „Naše tvarohy vyrábíme tradičními postupy, z velké části je to náročná ruční práce.“

Tvaroh se v současné době vrací na české talíře. Je to důsledek zvýšeného zájmu o zdravý životní styl. Jedná se totiž o výjimečnou potravinu, které se vyznačuje vysokým podílem kvalitních bílkovin.

Na otázku proč Jaroměřická mlékárna loni nezaznamenala nárůsty i v prodeji tvarohů, Stecher odpovídá: „U tvarohu sice roste jeho odbyt, ale také množství výrobců, který ho našem trhu nabízí. Je tedy větší konkurence. Český spotřebitel se bohužel stále často rozhoduje především podle ceny a naše poctivé tvarohy vyrobené z mléka od okolních farmářů nejsou vždy nejlevnější z nabízeného sortimentu.“

 

Zdroj: Jaroměřická mlékárna

 Foto: Jaroměřická mlékárna, firmy.cz

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010