Gatorade od PepsiCo uzavřel partnerství s největším domácím běžeckým seriálem RunCzech

Česká pobočka předního celosvětového výrobce nealkoholických nápojů a potravin PepsiCo rozšiřuje svou podporu domácího sportu. Její nápoj pro širokou sportovní veřejnost Gatorade se stal oficiálním izotonickým nápojem RunCzech běžecké ligy. Češi za celou skupinu sportovních nápojů každoročně utratí kolem 30 milionů korun a roční spotřeba se pohybuje v objemu přes 800 tisíc litrů.

Pro PepsiCo je spojení s nejvýznamnějším běžeckým podnikem v České republice ideální příležitostí, jak ještě více posílit svou pozici na domácím trhu nealkoholických nápojů. Už v předloňském roce se stala partnerem české fotbalové reprezentace, kde jsou viditelné její nejznámější značky jako Pepsi nebo chipsy Lay’s. S nápojem Gatorade, který je populární zejména na americkém trhu, chce mířit přímo na lidi aktivní ve sportu, včetně běžců.

„V součtu jde o poměrně velkou skupinu lidí, nápoj je určen pro sportovní profesionály i amatéry, stejně jako pro rekreační sportovce. Důležitou skutečností také je, že obliba běhání mezi Čechy v posledních letech stoupá,“ uvedl Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR a SR.

Běhání je v kurzu

Rostoucí trend v zájmu o běhání potvrzuje i organizátor závodů RunCzech, který je v tuzemsku, co do počtu účastníků, největším běžeckým seriálem.

„Jen v loňském roce se do některého z našich soutěžních i nesoutěžních závodů zapojilo už bezmála 83 000 běžců. Letos bychom se mohli přehoupnout přes počet devadesáti tisíc účastníků,“ říká Carlo Capalbo, prezident organizačního výboru RunCzech, podle kterého je nejoblíbenější běžecká liga atraktivní pro běžce i akvizice nových partnerů i díky své prestiži za hranicemi Česka. „Vloni jsme obdrželi hned sedm zlatých známek kvality od Mezinárodní asociace atletických federací a s naší běžeckou ligou se nám podařilo dostat do čela světového žebříčku,“ doplnil Carlo Capalbo.

Sportovní nápoje jako příležitost

PepsiCo má proto s Gatorade, i prostřednictvím partnerství s RunCzech, nemalé ambice.

„Chceme z něho udělat jedničku mezi sportovními nápoji na českém trhu. Ostatně nevylučujeme ani, že v budoucnu Gatorade propojíme i s dalšími sportovními disciplínami,“ řekl Josef Neumann s tím, že pro firmu je výzvou nejen propagace samotné značky. „Rádi bychom se zasadili o vyšší zájem o celou kategorii sportovních nápojů. Domníváme se, že vzhledem k široké sportovní veřejnosti, má tato nápojová kategorie mnohem větší potenciál, než je tomu v současnosti,“ doplnil Josef Neuman.

Jak ukazují i data agentury Nielsen, sportovnímu pití patří v Česku zatím jen zlomek z celkového podílu trhu nealkoholických nápojů. Češi za něj každoročně utratí kolem 30 milionů korun a jeho roční spotřeba se pohybuje v objemu přes 800 tisíc litrů.

Sportovní nápoje to mají na českém trhu o to složitější, protože mohou být spotřebiteli vnímány jako obdoba prodejně silnějšího segmentu energetických nápojů, od kterých se ale svým složením a určením výrazně odlišují. Zatímco energetické nápoje obsahují většinou kombinaci kofeinu a cukru, sportovní nápoje na kofeinovou složku nesází a jejich hlavním benefitem je doplnění minerálních látek, které organizmus při dlouhodobějším sportovním výkonu ztrácí.

Přitom třeba ve Spojených státech amerických jsou obecně sportovní nápoje známou a poptávanou kategorií, která proto svým výrobcům přináší nezanedbatelné příjmy. V případě PepsiCo je právě Gatorade se svým podílem přes 70 % na tamním trhu těchto nápojů jasnou jedničkou. Gatorade  se tak řadí svými prodeji téměř po bok kolové Pepsi nebo chipsů Lay’s.

 

Zdroj a foto: PepsiCo ČR a SR

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010