Drogistické prodejny v ČR z pohledu místa prodeje

Jak v dnešní době vypadají prodejny s drogistickým zbožím? Jak v nich značky používají POP a POS materiály a co by v nich neměl nakupující přehlédnout? Oslovili jsme všechny čtyři drogistické značky, přičemž jsme získali informace od poloviny z nich – od společností dm drogerie markt a Rossmann. Společnost p.k. Solvent, která má v portfoliu dvě drogistické značky TETA drogérie a TOP drogérie (do roku 2007 s názvem Droxi, do roku 2012 Schlecker, do roku 2016 TETA kosmetika), nám tyto údaje bohužel neposkytla.

  

Koncepce klasické drogistické prodejny

U dm drogerie markt je každá prodejna koncipovaná pro samoobslužný prodej typicky drogistického sortimentu.

Dbáme na to, aby se zákazníci cítili pohodlně, proto jsou uličky širší, aby jimi pohodlně projeli i lidé na invalidním vozíku a maminky s kočárkem. V prodejnách je příjemné osvětlení a zboží je uspořádané tak, aby ho zákazník bez problému našel,“ přibližuje Ing. Jiří Peroutka, manažer komunikace značky.

Společnost Rossmann se snaží vždy zaměřovat na to, aby prodejna byla pro zákazníka přehledná a našel zde výrobky, které hledá.

Každá z našich 132 prodejen je specifická a jedinečná díky své velikosti a půdorysu. Koncepce je však pro všechny společná v umístění jednotlivých sortimentních kategorií,“ uvádí Olga Stanley, manažerka komunikace značky.

 

Na co se jednotlivé prodejny nejvíce zaměřují?

Ve společnosti dm drogerie markt se nejvíce zaměřují na celkový balíček elementů  – na sortiment, jeho rozmístění i orientaci zákazníků. Kromě klasického vybavení instaluje společnost do svých prodejen i speciální prvky, které navozují lepší atmosféru. Jedná se například o světelná pole ve stropě nahrazující denní světlo nebo dekorační elementy, například závěsný dekorativní šnek.

Chceme, aby se zákazníci cítili v dm celkově příjemně. Proto se kromě uspořádání prodejny zabýváme i na první pohled identifikovatelným označením určitých úseků speciálními elementy, tzv. Landmarke. Jde o speciální grafické vyčlenění, opláštění celého layoutu s dětským sortimentem, výživou a dekorativní kosmetikou, které zákazníkům usnadňuje orientaci,“ říká Jiří Peroutka.

V prodejnách Rossmann věnují pozornost tam, kde jsou nejsilnější, tedy v dekorativní kosmetice. Větší pozornost v současnosti věnuje společnost také produktům z oblasti zdravé výživy a bio sortimentu.

Využívání POP nebo POS materiálů v drogistických prodejnách

V prodejnách dm se pro vystavení různých produktů používají speciální stojany po krajích uliček. Na nejrůznější aktivity a výhody upozorňují winkery či plakáty umístěné v daných sekcích. Zákazníkům jsou také k dispozici i brožury s dodatečnými informacemi ke zboží nebo letáky.

 

V prodejnách Rossmann se používá mix různých materiálů. Společnost plánuje se do budoucna více soustředit na komunikaci značky ROSSMANN a rovněž hodlá posílit komunikaci svých akcí.

Standardně využíváme různé typy prezentačních stojanů – jak našich, tak dodavatelských, dle charakteru sortimentu a akce. Vzhledem k nové pozici značky dojde i k úpravě POS materiálů v rámci prodejen, abychom byli v souladu s celou strategií značky ROSSMANN,“ dodává Olga Staney.

  

 

Co by si měl návštěvník drogistické prodejny všimnout?

V prodejnách dm hrají důležitou roli zmíněné grafické a technické prvky. Na prodejnách, ve kterých to prostorové možnosti dovolí, mohou zákazníci využít toaletu, kde maminky s miminkem najdou také přebalovací pult. Malé návštěvníky v prodejnách zabaví hrací kostka či koník v koutku pro děti.

Pro všechny zákazníky je v prodejnách k dispozici wi-fi připojení zdarma či pitná voda. Zaměřujeme se na služby, proto si mohou naši zákazníci zakoupené zboží nechat dárkově zabalit,“ zmiňuje Jiří Peroutka a dodává: „V rámci trvalé udržitelnosti se mimo jiné zaměřujeme na téma třídění odpadu. Zákazníci mohou v prodejnách odevzdat např. použité baterie a my se postaráme o jejich ekologickou likvidaci.

Podle Olgy Stanley by si pozornost v prodejnách Rossmann měly vždy získat výrobky vlastní privátní značky, které jsou velmi kvalitní a jsou i za rozumnou cenu.                                           

 

 

Jak je vidět z prodejen obou drogistických řetězců, jsou to místa vzdušná, barevně pestrá, využívající POS a POP materiály a především myslící na potřeby zákazníků a jejich lepší orientaci na prodejně.

 

Zdroj a foto: dm drogerie markt a Rossmann

Koláž: redakce

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010