Datart shrnuje klíčové trendy v elektru za rok 2018 i pro rok 2019

558 zobrazení

Jaké byly letos nejzásadnější elektro trendy a co nás v tomto oboru čeká příští rok? Odborníci Datartu, předního českého prodejce elektroniky, dali dohromady ty nejdůležitější body.

1. Tradiční uvedení novinek prémiových mobilů

Mezi velmi sledované události roku patří představení vlajkových lodí mobilních telefonů značek Apple a Samsung. „Apple představil hned tři nové iPhony. Novinka iPhone Xs je přímým nástupcem loňského iPhonu X, zvětšená varianta se pak objevila v podobě další novinky iPhone Xs Max. Poslední novinka iPhone Xr je nejdostupnější variantou ze všech nově představených modelů. Samsung letos rovněž představil nové vlajkové lodi – Samsung Galaxy S9 a S9 +. Představení nových mobilů nás čeká i v příštím roce, v průběhu ledna budou uvedeny nové modely Huawei a Honor, velkou várku novinek čekáme také na konci února, kdy se v Barceloně koná Mobile World Congress, a v průběhu prvního čtvrtletí roku 2019 Samsung s největší pravděpodobností také uvede svůj top model, nástupce Galaxy S9. Na podzim potom očekáváme jako každoročně novinky od značky Apple,“ popisuje Iva Pavlousková, tisková mluvčí Datartu.  

2. Zvětšování obrazovek

Tento trend se nejvíce projevuje u televizorů a mobilních telefonů. „ Ještě před pár lety se nejvíce prodávaly televizory s úhlopříčkou 32“ až 43“, letos zákazníci nejčastěji nakupovali TV s úhlopříčkou 49“ až 55“. Výrobci zároveň neustále vylepšují technickou vybavenost televizorů, dnes je již téměř každý přístroj chytrý. Televize se stala multimediálním centrem domácí zábavy, v našich obývacích pokojích je umístěna na čestném místě a zvláště večer se kolem ní schází celá rodina,“ konstatuje Iva Pavlousková. Zásadně se posunula i kvalita obrazu z pohledu rozlišení obrazovek, současným vrcholem je letos představené rozlišení v podobě 8K.

U mobilních telefonů se zvětšují displeje z průměrných 5“, což bylo standardem v uplynulých letech, na současných 5,6“.  „Velikost telefonů však zůstává stejná, zmenšují se rámečky a díky tomu se zvětšují displeje telefonů. Také technologie, se kterými jsme se dříve setkávali pouze u top modelů, se přesouvají i do modelů střední třídy. Jde například o čtečky otisků prstů nebo o funkce odemykání pomocí rozpoznání tváře,“ vysvětluje Iva Pavlousková. Stále více lidí u sebe nosí pouze jeden přístroj, a to mobilní telefon, který využívají nejen k volání a posílání zpráv, ale i ke čtení, vyřizování e-mailů, surfování po sociálních sítích a internetu, focení a natáčení videí, jejich sdílení, poslouchání hudby nebo prohlížení videí…

3. Zrychlování a zvyšování výkonu

Trend zrychlování a zvyšování výkonu vidíme především u mobilních telefonů, tabletů a notebooků. Nejvíce viditelný je posun u mobilních telefonů, u kterých jsou dnes parametry jako operační paměť a kapacita vnitřní paměti již srovnatelné s parametry u běžně používaných notebooků.  

4. Zdravý životní styl: stravování i sportování

V posledních letech můžeme jasně vidět rostoucí trend zdravého životního stylu, což se týká jak sportování, tak i stravování.  „Čím dál oblíbenějšími produkty jsou fitness náramky a chytré hodinky, které se dají propojit s mobilními telefony či tablety a umožňují neustále sledovat informace ohledně sportovního výkonu a zdraví,“ potvrzuje Iva Pavlousková. Při přípravě zdravých pokrmů patří mezi velmi oblíbené pomocníky odšťavňovače, mixéry či parní hrnce. Tito pomocníci budou populární i v příštím roce.

5. Posun v elektro značkách

I nadále bude pokračovat trend posilování nově příchozích značek, jako je Xiaomi či Honor, na náš trh. „Značka Honor nabízí mobilní telefony, fitness náramky a příslušenství. Značka Xiaomi vyrábí širokou škálu produktů od mobilních telefonů, chytrých hodinek a náramků, notebooků, kamer přes elektrické koloběžky, brýle pro virtuální realitu, reproduktory, powerbanky až po vysavače či osobní váhy,“ vyjmenovává Iva Pavlousková. A dodává, že dochází také k rozšiřování portfolia u tradičních značek. „Příkladem může být česká Eta, tradiční výrobce malých domácích spotřebičů a produktů péče o tělo, která rozšířila svou nabídku o velké spotřebiče, jako jsou ledničky, mrazničky či myčky nádobí.“

6. Rostoucí význam gamingu a virtuální reality

Segment gamingu a virtuální reality bude hrát stále větší a větší roli. „Virtuální realitu představují především brýle propojitelné s herní konzolí, počítačem nebo mobilem, které vás přenesou do jiného prostoru. Velkým tématem pro celý příští rok bude gaming. Týká se to nejen herních konzolí nebo herních počítačů a notebooků, které se stávají stále cenově dostupnější pro více zákazníků, ale i herního vybavení, tedy sluchátek, klávesnic, volantů, joysticků či herních myší. Jedna z klíčových událostí, které můžeme očekávat koncem příštího roku, bude uvedení nové generace herních konzolí,“ uzavírá Iva Pavlousková.

Zdroj a foto: Datart