BILLA investovala do nových technologií přes 23 milionů Kč

656 zobrazení

Společnost BILLA investovala v tomto roce do několika inovativních projektů, které mají za cíl zajistit ještě větší komfort zákazníků při nakupování a zkvalitnit jim poskytovaný servis. Firma letos otestovala pilotní projekt elektronických cenovek, který dále rozšíří na 10 prodejen. Navíc plánuje instalaci dalších samoobslužných pokladen a vybaví všechny zaměstnance vysílačkami pro snazší komunikaci. V příštím roce odstartuje zároveň test mobilní nákupní aplikace pro zákazníky a dalších technologií zefektivňující práci zaměstnancům prodejen BILLA.

Elektronické cenovky

Mimořádnou úsporu nákladů a času zaměstnanců přinese zavedení elektronických cenovek, jež prošlo testem na prodejně BILLA v pražské Poděbradské ulici. Tento projekt myslí, zejména na životní prostředí (úspora papíru, energií apod.), a protože společnost dělá vše proto, aby se stala plně ekologickou, rozhodla se projekt v příštím roce realizovat na dalších 10 prodejnách. Jde o modernizační prvek určující trend v maloobchodě, který rovněž zajišťuje bezchybné cenové označení zboží a další úpravu cen ve velmi krátkém čase.

Samoobslužné pokladny již na 11 prodejnách

BILLA spustila projekt samoobslužných pokladen „Moje Kasa“ v březnu roku 2017. Samoobslužné pokladny slouží zákazníkům jako alternativa ke standardním pokladnám a těší se čím dál tím větší oblibě. Zákazníci BILLY je ocení zejména u menších nákupů, při placení v hotovosti nebo bezkontaktními kartami, vítají také intuitivní ovládání pokladny s možností volby jazykového prostředí  (čeština, angličtina, němčina).  I přes vysoké investice v řádu desítek milionů korun jde o projekt, který v mnoha kritériích zefektivňuje množství procesů na prodejnách, proto v něm společnost BILLA bude pokračovat i v příštím roce, kdy samoobslužné pokladny plánuje zavést na dalších 10 prodejen.

Snazší komunikace na filiálkách prostřednictvím vysílaček

Další novinkou, kterou BILLA zavede na všechny své prodejny, je implementace rádiové komunikace. Tento projekt má za cíl zajistit lepší komunikaci na filiálkách a uspořit čas při řešení množství dílčích dotazů, úkolů a jiných situací. Nové vysílačky zastřeší přímou interakci zaměstnanců bez dlouhého hledání, docházení nebo hlášení a zároveň zajistí minimalizaci hluku přes reproduktory na prodejnách, které zákazníky ruší při jejich nakupování.

Info obrazovky a další nové aplikace

V rámci inovací vyhodnocuje projektový tým BILLA i další možnosti pro snadnější nákup nebo efektivnější  práci na prodejnách. V současnosti se spouští implementace info obrazovek na některých prodejnách, z nichž 1 bude vždy součástí zázemí a bude sloužit jako další pracovní a informační nástroj pro zaměstnance. Zároveň se vyvíjí aplikace do chytrých telefonů, pomocí níž by naši zaměstnanci na prodejnách měli možnost se dostat k potřebným informacím a mohli je rychleji sdílet se svými kolegy. V příštím roce BILLA rovněž odstartuje test nové nákupní aplikace pro zákazníky, která by jim ještě výrazněji usnadnila nakupování.

„Protože chceme být pro naše zákazníky volbou číslo jedna, musíme jim kromě čerstvých a kvalitních potravin poskytovat také ten nejlepší možný servis. Moc dobře si ale uvědomujeme, že k tomu nám mohou dopomoci nové technologie. I přes vysoké počáteční náklady jde o projekty, které nám do budoucna pomohou servis pro zákazníky zajistit. Pokračujeme také ve zlepšování podmínek pro naše zaměstnance, aby mohli pracovat efektivněji a pod menší psychickou i fyzickou zátěží,“ říká Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA ČR.

Zdroj a foto: REWE