MAKRO na Světový den vody pomůže čtvrt milionu lidí k čisté vodě

Velkoobchod MAKRO ve spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací One Drop a 16 dodavateli pomůže 250 tisícům obyvatel regionu Sheohar v severní Indii k získání přístupu k čisté vodě a sociálním zařízením. Celosvětově pak síť velkoobchodů METRO vybere finanční příspěvek ve výši 1,2 milionu Eur z prodejních cen vybraných produktů. V České republice budou mít zákazníci velkoobchodu možnost zakoupit speciálně označené výrobky od 20. března do 2. dubna.

Do projektu METRO Water Initiative, se zapojí v celosvětovém měřítku 21 dodavatelů. V Česku se jich účastní 16: Bolton, Glaxosmithkline, Henkel, Podravka, SC Johnson, Barilla, Coca Cola, Diageo, Heineken, Lavazza, Mars, Mondelez, Pepsico, Wrigley a Rackitt. MAKRO společně s dodavateli přispěje projektu část prodejní ceny. Nezisková organizace One Drop, kterou založil Guy Laliberté, spoluzakladatel společnosti Cirque du Soleil, následně vybranou částku zdvojnásobí. Z každého darovaného eura se může do Indie dostat až desetinásobek. Celosvětově projekt poběží po dva týdny ve 22 zemích. Seznam vybraných produktů a více informací o inciativě mohou zákazníci MAKRO najít na webové adrese.

Iniciativa METRO Water Initiative, vznikla v roce 2017, aby upozornila 24 milionů zákazníků a více než 150 000 zaměstnanců METRA na celém světě na omezené zdroje a zodpovědné využívání vody. V roce 2019 pak METRO uzavřelo tříleté partnerství s nadací One Drop Foundation. Nedostatek vody je jednou z klíčových výzev 21. století. Třetina světové populace žije v zemích, kde je voda ohrožena. Výroba potravin dodávky vody vyžaduje pro pěstování plodin, přičemž zemědělská půda využívá 70 % celosvětové sladkovodní vody.

Mýdlem a toaletami do boje s nemocemi

Nedostatkem vody trpí 600 milionů Indů. Voda, kterou k dispozici výjimečně mají, je pak silně znečištěna odpadními vodami, podzemní zdroje vody naproti tomu trpí vysokou koncentrací fluoridu a arsenu. Špatné hygienické podmínky v zemi vedou k šíření chorob a vysoké dětské úmrtnosti. Na průjmy každý den v Indii zemře 500 dětí. Ze všech regionů Indie představuje právě podporovaný region Sheohar nejohroženější oblast. Organizace One Drop obyvatele Sheoharu naučí mýt si ruce mýdlem, používat domácí latríny a správně skladovat a nakládat s čistou vodou. Zlepšení hygienických návyků obyvatel výrazně sníží zdravotní rizika.

Iniciativa se dále zaměří na zemědělce. Ti budou vyškoleni v oblasti techniky pro úsporu vody a nakládání s odpady. One Drop jim také dopomůže k novým toaletám nebo k modernizaci stávajících.

 „Voda je lidským právem, ale po celém světě je tak nerovnoměrně rozmístěna, že až 2 miliardy lidí stále žije bez bezpečného přístupu k čisté vodě. Díky projektu máme možnost změnit životy více než čtvrtiny milionů lidí,” říká Heiko Hutmacher, výkonný ředitel pro lidské zdroje, člen správní rady společnosti METRO AG odpovědný za udržitelnost.

Zdroj a foto: METRO/MAKRO Cash & Carry

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010