Kategorie: Výzkumy a jiná čísla

Spotřebitelský průzkum ukázal, že i praní může být příjemné
V posledních letech jsme byli svědky technologického pokroku, který nám umožňuje vypořádávat se se všemi požadavky každodenního života snadněji. Nicméně pokud se jedná o prádlo, tak nejsme úplně zastánci inovací, takže praní prádla je

Čeští novináři mají nejraději Pilsner Urquell
Český svaz pivovarů a sladoven i letos zjišťoval preference českých novinářů v tradiční anketě Naše pivo 2018. Pilsner Urquell obhájil pozici nejoblíbenějšího piva u novinářské obce již počtvrté v řadě. Nápoj je první volbou

60 procent čtenářů si loni vybavilo danou reklamu v tištěných médiích
V pátek 13. 4. 2018 proběhl seminář určený pro pracovníky vydavatelů a mediálních agentur, který uspořádala agentura GfK Czech a Unie vydavatelů k bližšímu seznámení uživatelů s výzkumem StarchMetrix a možnostmi jeho využití v

Sdílená ekonomika si teprve hledá ve společnosti své místo
Znalost pojmu sdílená ekonomika je velmi malá (pouze 29%), přesto některou ze služeb sdílené ekonomiky využila již téměř čtvrtina Čechů. Kromě toho své služby nebo majetek nyní nabízí 8 % lidí v ČR, dalších

Firmy v Česku nejsou připravené na GDPR
Firmy v Česku nestihnou vyhovět požadavkům GDPR, v úplném souladu s normou je odhadem méně než 20 % organizací v zemi. Nové nařízení o ochraně osobních údajů přitom začne platit již od 25. května

Před svátky je nabídka alkoholu v letácích téměř dvojnásobná
Společnost Česká distribuční zanalyzovala nabídku alkoholu v letácích obchodních řetězců od prosince 2017 do března 2018 a porovnala nabídku na Vánoce a Velikonoce. Svátky jsou totiž vnímány jako období, kdy roste množství konzumovaného alkoholu. Nabídka

Z médií dávají děti nejčastěji přednost televizi, ta předčí i počítačové hry nebo internet
Výzkum životního stylu dětí ukazuje, že mezi mediálními aktivitami stále vede sledování televize: denně nebo téměř denně se k němu hlásí téměř tři čtvrtiny dětí ve věku 4–14 let. Toto tradiční médium tak ve

Češi si oblíbili nakupování po internetu
E-commerce, tedy obchodování prostřednictvím internetu, je celosvětovým fenoménem posledních let. Již dávno to není experimentování metodou pokus-omyl, při kterém nám místo objednaných letních minišatů přijde látka s proporcemi cirkusového šapitó a místo telefonu třeba

Každý čtvrtý zákazník se při nákupu řídí zvykem a neřeší příliš ceny, nabídku ani značky
Podle studie GfK Shopper Typology se každý čtvrtý český zákazník řídí při nákupech hlavně zvykem – nakupuje „jako obvykle“ a neřeší příliš ceny, nabídku ani značky. Naopak obávaných „vyzobávačů třešinek“, tj. lidí, kteří si

Růst Prazdroje táhne úspěšná podpora hospod a rostoucí obliba ležáků, nealkoholických piv a ciderů
Plzeňský Prazdroj má za sebou další velmi úspěšný rok. Na domácím trhu prodal bezmála 7 milionů hektolitrů piva a předčil tak výsledek z předchozího roku. Prazdroji se daří zejména díky zaměření na prémiové značky. K nejúspěšnějším produktům patří