Reklamní investice – září 2016
V září 2016 došlo k výraznému nárůstu ceníkové hodnoty reklamy. Ke zvýšení hodnot došlo u většiny mediatypů, přičemž nejvíce si polepšila televize. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Při pohledu na meziměsíční srovnání je patrný celkový nárůst ceníkové hodnoty reklamního prostoru, a to o 55 %. Polepšila si většina mediatypů, nejvíce však televize (o 71 %). Ostatní mediatypy zaznamenaly nárůst následující: rádio (o 42 %), tisk (o 40 %), outdoor (o 36 %) a kinoreklama (o 11 %). Naopak pokles zaznamenaly mediatypy OOHTV (-9 %) a reklama v místě prodeje (-7 %).
Pořadí žebříčku se oproti srpnu nezměnilo. První tři místa s nejvyšší ceníkovou hodnotou využitého reklamního prostoru obsadily stejně jako v srpnu televize (s hodnotou 3,9 miliardy korun), tisk (2 miliardy korun) a rádio (706 milionů korun). Za nimi se umístily mediatypy outdoor (477 milionů korun), OOHTV (21,1 milionů korun), kinoreklama (15,2 milionů korun) a reklama v místě prodeje (3,2 milionů korun).
V září využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 3,2 milionů korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
** Mediatyp internet: Tento měsíc je vynechán internet, který nelze srovnávat – problém je na straně poskytovatele dat.
Vzhledem k technickým problémům provozovatele Mafra neobsahují jeho data za září výkony za videoreklamu. Srpnové výkony za videoreklamu tohoto provozovatele nejsou ze stejného důvodu kompletní.
Zdroj: Nielsen Admosphere