Reklamní investice – leden 2016
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v lednu výrazný pokles, a to o 38 %. Propad se projevil u všech mediatypů. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V lednu klesly hodnoty u všech mediatypů: nejvíce u reklamy v místě prodeje (-79 %), dále u kinoreklamy (-75 %), tisku (-41 %), televize (-38 %), internetu a outdoor (oba shodně -36 %), rádia (-32 %) a OOHTV (-22 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti prosinci mírně změnilo na posledních třech pozicích. První místa tradičně patřila televizi (s hodnotou reklamy ve výši 2 miliardy korun), tisku (990 milionů korun), internetu (423 milionů korun) a rádiu (411 milionů korun). Na dalších místech pak skončily: outdoor (255 milionů korun), OOHTV (13,1 milionů korun), kinoreklama (8 milionů korun) a reklama v místě prodeje (4 miliony korun).
V lednu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 4 miliony korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.
**Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel*), BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
*) Z provozních důvodů ze strany deklarujícího subjektu Media Channel (Outdoor, OOHTV) nejsou k dispozici data za měsíc leden. Jakmile budou data dodána, budou doplněna při nejbližší možné příležitosti.