Reklamní investice – květen 2017
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v květnu pouze nepatrný, jednoprocentní nárůst. Nejvíce si z hlediska ceníkové hodnoty polepšila reklama v místě prodeje. Výsledky vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Nárůst se v květnu projevil u mediatypů reklama v místě prodeje (o 90 %), tisk (o 14 %) a rádio (o 10 %). Naopak pokles zaznamenaly: OOHTV (-25 %), kinoreklama (-21 %) a televize
(-4 %). Na víceméně stejných hodnotách jako v dubnu zůstal minulý měsíc outdoor.
Pořadí žebříčku mediatypů zůstalo v květnu stejné jako v dubnu. První místa patřila televizi (s hodnotou reklamy ve výši 4,4 miliardy korun), tisku (1,8 miliardy korun) a rádiu (687 milionů korun). Čtvrté místo obsadil outdoor (447 milionů korun), páté kinoreklamě (15,9 milionů korun) a šesté OOHTV (9,4 milionů korun). Na poslední pozici zůstala reklama v místě prodeje (6,2 milionů korun).
V květnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 6,2 milionů korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
** Mediatyp internet: produkci květnových dat se nepodařilo doplnit výkony FTV Prima za videoreklamu, za měsíce únor, březen a duben 2017. Oprava bude provedena po dořešení technických problémů provozovatele.
*** Mediatyp OOH: Z provozních důvodů ze strany deklarujícího subjektu Media Channel (Outdoor, OOH TV) nejsou k dispozici data za měsíc únor, březen, duben a květen. Data budou doplněna při nejbližší možné příležitosti.