Reklamní investice – květen 2016
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v květnu 8% nárůst. Všechny mediatypy si navíc z hlediska ceníkové hodnoty reklamy v tomto měsíci polepšily. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Nárůst se v květnu projevil u mediatypů: reklama v místě prodeje (o 101 %), kinoreklama (o 25 %), televize (o 10 %), rádio (o 9 %), OOHTV (o 5 %), tisk (o 4 %) a outdoor (o 3 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti měsíci dubnu nezměnilo. První místa patřila televizi (s hodnotou reklamy ve výši 4 miliardy korun), tisku (1,7 miliardy korun) a rádiu (655 milionů korun). Čtvrté místo obsadil outdoor (423 milionů korun), páté OOHTV (21,3 milionů korun) a šesté pak kinoreklama (17,1 milionů korun). Na poslední pozici zůstala reklama v místě prodeje (8,5 milionů korun).
V květnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 8,5 milionů korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
** Mediatyp internet: Ze strany poskytovatele CZECH NEWS CENTER byly chybně deklarované ceny některých kampaní za duben a květen 2016. V Ad Intel datech jsme chybné ceny skryli, a jakmile poskytovatel provede opravu dat, budeme Vás informovat.