Společnost Lego zažila nejlepší rok v historii

Pro společnost Lego byl loňský rok nejlepší v její historii. Celosvětové prodeje totiž vzrostly o 19% a počet jejich dětských zákazníků dosáhl mezníku 100 milionů dětí na celém světě. I díky přechodu do digitálního herního světa.

Tuto skutečnost ve svém proslovu na výroční prezentaci firemních výsledků společnosti zmínil Jørgen Vig Knudstorp, CEO společnosti Lego. Příjmy se zvedly o 19%, zatímco čistý zisk vzrostl o dokonce 31%. Společnost navíc dosáhla  dvojciferného růstu na všech svých trzích.

Smělý cíl na loňský rok byl oslovení 100 milionů dětí na celém světě, což se také firmě povedlo. „Oslovit více dětí je to, na čem opravdu společnosti a značce záleží. Jsme obchodní společnost se společenským posláním. Chceme expandovat na stávajících trzích, ale také v místních komunitách. Prostřednictvím Nadace Lego jsme se dostali k takřka 400 000 dětí, které by jinak neměly možnosti si hrát,“ komentoval Vig Knudstorp.

Společnost také investovala 4 miliony liber do studie partnerství s univerzitou v Cambridge. Partnerství spočívá především ve výzkumu přínosů vzdělávání prostřednictvím her.

 

Soustředit se na udržitelnost

Udržitelnost byla další oblastí, na kterou se společnost zaměřila. Podle čísel dodaných společností bylo více než 90% odpadu z výrobních míst recyklováno. Společnost také zlepšila svou energetickou efektivitu o 5%, a to tím způsobem, že během posledních pěti let snížila využívání energie o 20%.

Vig Knudstorp to vysvětloval následovně: „S obrovským růstem společnost zjistila, že toto může kompenzovat využitím obnovitelných zdrojů energie. Vyrábíme více produktů, ale používáme méně energie. Také jsme investovali 1 miliardu dánských korun do vývoje udržitelného materiálu pro naše kostičky, čímž při výrobě spotřebujeme méně CO2.

 

Inovace na prvním místě

Další hnací silou stojící za růstem prodejů společnosti jsou nové inovace a obchodní partnerství. V roce 2015 uvedla společnost Lego celkem 350 nových výrobků. Navíc uzavřela partnerství se značkou Star Wars, což už nyní se ukázalo pro značku jako velice úspěšné.

Aplikujeme model zaměřený na zákazníka. Tento model má plynulé interakce se zákazníkem, hračky musí být pro děti snadno použitelné a zároveň jsou pro ně vzrušující a zábavné. Měli jsme 25 různých témat výrobků, z nichž několik se vyšplhalo až na vrchol, a to včetně Lego City, Lego Duplo, Star Wars a Lego Friends,,“ řekla Julia Goldin, CMO značky Lego.

02_LD_HTP_StarterPack

Letos chce společnost dosáhnout ještě více úspěchů u dětí, především  díky vývoji nových témat a užší spoluprací s partnery. Lego se také chce soustředit na související virtuální prostředí. Například loni vydala společnost hru Lego Dimensions, což je dobrodružná videohra se science fiction tématem, která děti také nejen ve virtuálním, ale také v reálném světě. Julia Goldin dodává, že děti v dnešním světě očekávají, že na Lego narazí ve virtuálním prostoru stejně jako v reálném světě. Proto jim společnost musí poskytnout hodnotný zážitek v obou těchto světech, což se u hry Lego Dimensions skutečně děje.

LOGOdimensions-onlinehra-small

Zdroj: www.marketingweek.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010