50 kreativních marketingových nápadů pro maloobchodníky

I majitelé menších maloobchodních prodejen mohou každodenně používat nové marketingové nápady a propagační akce, i když se někteří menší retaileři obávají, že marketing je příliš nákladný nebo časově náročný. 

 

Shari Waters na portálu thebalance.com právě pro tyto nedůvěřivé menší retailery uvádí zajímavých 50 marketingových nápadů pro každodenní praxi. Seznamte se s nimi a věříme, že  vás nebo vaše blízké či obchodní partnery alespoň jeden nápad zaujme a budete jej používat v praxi.

50 marketingových nápadů pro každodenní retailovou praxi:

  1. Vytvořte pro své zákazníky kalendář s názvem a adresou svého obchodu.
  2. Na zadní stranu svých vizitek vytiskněte své hlavní výrobky nebo služby.
  3. Noste s sebou vždy své vizitky. Rozdávejte je a také požádejte o povolení, abyste je mohli nechat na místech, na kterých se mohou pohybovat vaši zákazníci.
  4. Připojte se k obchodnímu sdružení nebo organizaci, které souvisejí s vaším předmětem podnikání.
  5. Vytvořte dárkový certifikát a použijte přihlašovacího formuláře ke shromažďování poštovních a emailových adres zákazníků.
  6. Vypracujte brožuru služeb, které váš obchod nabízí.
  7. Zajistěte měsíční školení o produktu nebo službě, kterou nabízíte. Také organizujte pololetní semináře s novými informacemi z vašeho odvětví.
  8. Vytiskněte svůj tagline, tedy krátký výstižný text charakterizující vaši firmu a dejte jej nejen na webovou stránku, ale i na vizitky, hlavičkový papír, firemní obálky, na e-maily a faktury.
  9. Vytvořte webové stránky pro prezentaci svých produktů a služeb. Použijte jedinečnou a lehce zapamatovatelnou adresu URL a také ji uveďte na všech svých marketingových materiálech.
  10. Publikujte názory a zkušenosti svých zákazníků.
  11. Propagujte se jako odborník psaním článků nebo tipů týkajících se témat souvisejících s vaším oborem.
  12. Zasílejte příspěvky do místních novin, obchodního časopisu nebo jiných publikací.
  13. Pořádejte posezení a akce pro vaše zaměstnance a jejich přátele/příbuzné.
  14. Zajistěte svému zaměstnanci nekonvenční tričko, mikinu nebo bundu s logem vaší společnosti nebo značky.
  15. Tvořte a zasílejte novinářské tiskové zprávy tak často, jak je potřeba.
  16. Vymyslete si soutěž, vytvořte si pro ní každoroční cenu a publikujte její výsledky.
  17. Vytvořte svou vlastní televizní show a prezentujte ji na portále YouTube a sdílejte na sociálních sítích. Je možné, že vás po čase osloví internetová televize nebo jiné lokální médium.
  18. Vytvořte si firemní Press Kit a udržujte jeho aktuálnost.
  19. Použijte záznamník nebo hlasovou poštu k zachycení telefonních hovorů, které nelze obsloužit.
  20. Připojte se k místní obchodní komoře, ve které můžete spolupracovat s různými firmami.
  21. Pořádejte Den otevřených dveří, na který pozvěte významné městské úředníky a média.
  22. Získejte jedinečné a nezapomenutelné místní a také bezplatné telefonní číslo.
  23. Umístěte své reklamy do odborných publikací. V případě možnosti nezapomeňte na zahraniční trhy.
  24. Distribuujte speciální produkty, jako jsou pera, podložky pod myš nebo hrnky s logem vašeho obchodu.
  25. Propagujte svůj obchod na kreativních místech – například na parkových lavičkách, ve veřejné dopravě nebo na populárních webových stránkách.
  26. Zlepšete označení vašeho obchodu na budově a umístěte směrovky i v blízkých ulicích.
  27. Účastněte se veletrhu nebo výstavy, kterých se účastní vaši potenciální zákazníci.
  28. Přednášejte na akademické půdě a účastněte se kariérních dní na školách.
  29. Přispívejte na ekologické projekty.
  30. Darujte svůj produkt nebo službu na charitativní akci nebo aukci.
  31. Uveďte svoji reklamu na místních Zlatých stránkách a v internetových vyhledávačích v kategorii vašeho odvětví.
  32. Dobrovolně se věnujte dobročinné nebo neziskové organizaci.
  33. Vytvořte věrnostní program, který odměňuje stávající zákazníky.
  34. Vytvořte a rozesílejte váš speciální bulletin nebo newsletter pro vaše současné i potenciální zákazníky a pro obchodní partnery. Vytvořte speciální webový formulář a získejte e-mail od zájemců, kteří se přihlásí se k jeho odběru. Do každého vydání vložte zajímavé informace, rady a tipy.
  35. Zasílejte ručně psané poděkování všem významným zákazníkům, které získáte.
  36. Používejte zářivě barevné firemní obálky a jedinečné poštovní razítko pro klasickou poštovní komunikaci.
  37. Ukažte během provozních hodin dema vašich produktů a související videa na displejích ve vašich prodejnách.
  38. Pozvěte celebritu jako hosta do vašeho obchodu a připravte zaměstnance a média na tuto událost.
  39. Využívejte displeje mimo prodejnu. Letiště, nemocnice nebo velké kancelářské budovy občas pronajímají tuto reklamní plochu místním firmám.
  40. Připojte se k nekonkurenční firmě ve vašem oboru s nabídkou společných balíčků produktů a služeb.
  41. Vyberte u vaší prodejny nejméně navštěvovaný den v týdnu a stanovte si denní prodej tohoto dne jako metriku pro jiné dny.
  42. Vytvořte v prodejně příjemnou a harmonickou čekací oblast pro své zákazníky.
  43. Zajistěte školení pro vaše zaměstnance.
  44. Přihlaste se k odběru informačního bulletinu nebo se připojte k online diskusním skupinám ve vašem oboru.
  45. Je-li to možné, půjčte své produkty k vyzkoušení odborným skupinám.
  46. ​​Vytvořte jedinečný odznak ve tvaru vašich produktů, které prodáváte. Dejte si jej na klopu saka a rozdávejte je při různých příležitostech.
  47. Pravidelně volte Zákazníka měsíce, informujte jej a následně poskytněte informace médiím.
  48. Sdružte pomalu se prodávající položky se souvisejícími produkty a přebalte je dohromady jako speciální nabídku.
  49. Vytvořte a provozujte svůj blog. Napište o dění v oboru a také o vašem obchodu.
  50. Nabídněte svým zákazníkům slevy za každé doporučení, které poskytují.

 

Celkový marketing je nejúčinnější, pokud se provádí v koordinaci s jinou akcí v místě prodeje. Výsledek svého úsilí v prodejně zvýšíte, když zde budete mít dost POS a POP materiálů – různé značení, reklamy, displeje a rozhlasové reklamy.

Především ale nezapomeňte přizpůsobit každou marketingovou aktivitu svým cílovým skupinám. Přesná segmentace spotřebitelů je nejdůležitější, neboť když nebude vaše zpráva včas doručena ke správné osobě, jedná se o vaše zbytečné úsilí – ztrátu investovaného času, energie a peněz.

 

Zdroj: thebalance.com

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010