Reklama na lihoviny meziročně vzrostla v ceníkové hodnotě o pětinu

Od letošního ledna do konce října dosáhla ceníková hodnota reklamy na lihoviny 413 milionů korun, z čehož vyplývá, že ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 vzrostla o 20 %. V rámci inzerce lihovin byla nejvíce zastoupená kategorie bylinné likéry. Tyto informace vyplývají z dat monitoringu reklamy AIS, který v České republice realizuje společnost Nielsen Admosphere.

Ceníková hodnota využité reklamy v segmentu Lihoviny vzrostla za období leden – říjen z 342,3 milionu v loňském roce na 413,4 milionu korun v roce 2015.

Na pětinovém nárůstu se významně podílela kategorie bylinných likérů, která letos vede jak v souhrnné ceníkové hodnotě, tak i v počtu zveřejněných reklam. Těch bylo za leden až říjen letošního roku publikováno v rámci monitorovaných zdrojů více než 14 tisíc. Inzerce na bylinné likéry zároveň doznala meziročně největšího procentuálního růstu. Její objem, měřeno ceníkovou hodnotou, vzrostl v tomto období o více než 70 % oproti srovnatelnému období minulého roku. Na druhém místě se v prvních desíti měsících roku 2015  umístila kategorie whisky s celkem 13 450 reklamami. Dohromady činí inzerce na bylinné likéry a whisky v rámci lihovin naprostou většinu.

Podle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere je z hlediska samotných značek jedním z největších skokanů letošního roku APEROL, který v prvních deseti měsících 2015 využil reklamu ve čtyřicetkrát vyšší ceníkové hodnotě, než ve srovnatelném období loňského roku. V absolutních hodnotách se umístil na třetím místě, za značkou STOCKTullamore Dew.

S celkovým ročním výsledkem mohou ještě zahýbat poslední dva měsíce v roce, kdy lze v souvislosti s vánočními svátky očekávat nárůst v objemech využité inzerce. V minulém roce činila souhrnná ceníková hodnota v segmentu lihovin za listopad a prosinec celkem 28 % celkové částky roku 2014, neboť v závěru roku množství inzerce obvykle roste.

08 - Ceníková hodnota reklamy - tabulka

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010