Globální reklamní investice do internetu brzy předeženou ty televizní

Internet je s určitým odstupem stále nejrychleji rostoucím médiem. Mediální agentura ZenithOptimedia odhaduje, že výdaje na internetovou reklamu v roce 2015 vzrostly meziročně o 19 %, a očekává se, že mezi lety 2015 a 2018 bude meziroční nárůst představovat v průměru 13 % a v příštím roce reklamní investice plynoucí do internetu pravděpodobně předstihnou televizní reklamu.

ZenithOptimedia odhaduje, že internetová reklama v roce 2015 představovala 29,5 % celkových výdajů na reklamu, což je značné zvýšení oproti 25,8 % v roce 2014. Agentura očekává, že do roku 2018 internet přitáhne 37,6 % veškeré celosvětové reklamy, a to poté, co v roce 2017 předstihne televizi a stane se globálně největším reklamním médiem.

 

Výdaje na internetovou reklamu podle typu v letech 2015–2018 (miliardy USD)

Výdaje - graf

Display reklama jako celek – Inzeráty – Placené vyhledávání

Zdroj: ZenithOptimedia

 

Display reklama je nejrychleji rostoucí internetovou podkategorií a očekáváme, že do roku 2018 poroste o 15 % ročně. Zahrnujeme sem tradiční display reklamu (jako např. bannery), on-line video a sociální média. Všechny tři typy display reklamy profitovaly z přechodu k programatickému nákupu, který agenturám umožňuje zaměřit se na dané publikum díky personalizovanému obsahu mnohem účinněji a efektivněji,“ říká Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia, a dodává: „U tradiční display reklamy tento přechod zpomaluje, alespoň pokud jde o největší trhy, a mezi lety 2015 a 2018 předpovídáme její meziroční nárůst o 6 % ročně. On-line video a sociální média i nadále rostou mnohem rychleji – předpovídáme u nich ve stejném období roční nárůst o 21, respektive 23 %.

Množství času, který spotřebitelé tráví sledováním on-line videí, roste ročně o 17 % a tvůrci obsahu tvrdě pracují na tom, aby napravili nedostatek prémiového obsahu. Sociální média mezitím i nadále těží ze svého rychlého přechodu na mobilní telefony a ze zavedení nových, poutavých formátů, jako je reklama Canvas na Facebooku, která se zobrazuje přes celý displej.

ZenithOptimedia předpovídá, že placené vyhledávání do roku 2018 poroste v průměru o 12 % ročně, přičemž ho budou pohánět neustálé inovace vyhledávačů, jako je personalizace výsledků vyhledávání, automatické přiřazování vyhledávaných výrazů k obsahu dostupnému na stránkách zadavatele reklamy a vylepšení místního vyhledávání a vyhledávání v reálném čase. Poslední z nich zahrnuje začlenění dat zadavatele reklamy do výsledků vyhledávání, aby se zlepšila zkušenost spotřebitele. Spotřebitelé se tak například dozvědí, jak dlouho jim bude trvat cesta do prodejen zadavatele reklamy a jak dlouho budou přibližně čekat, než na ně přijde řada.

 

Vzestup mobilní reklamy

Pohled na výdaje na internetovou reklamu podle zařízení ukazuje dramatický vzestup mobilní reklamy (myšleno veškeré internetové reklamy doručené na chytré telefony a tablety, ať už jde o display reklamu, inzeráty nebo vyhledávání, včetně reklamy uvnitř aplikací). Agentura odhaduje, že mobilní reklama v roce 2015 vzrostla o 72 % a mezi lety 2015 a 2018 ZenithOptimedia předpovídá průměrný meziroční nárůst o 32 % ročně, který bude poháněn rychlým rozšířením zařízení a zlepšováním spotřebitelských zkušeností. U internetové reklamy na stolních počítačích naopak předpokládáme průměrný růst o pouhá 2 % ročně.

Celosvětové výdaje na mobilní reklamu v roce 2015 agentura odhaduje na 50 miliard USD, což představuje 31,3 % výdajů na internetovou reklamu a 9,2 % celkových výdajů na reklamu.

ZenithOptimedia predikuje, že do roku 2018 mobilní reklama vzroste na 115 miliard USD a umístí se těsně za celkovými výdaji na reklamu pro počítače, která bude mít hodnotu 116 miliard USD. Mobilní reklama bude představovat 49,6 % výdajů na internetovou reklamu a 18,7 % všech výdajů.

 

Zdroj: ZenithOptimedia

Foto: pixabay.com

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010