České i slovenské domácnosti kupují průměrně 28 kg sýru za rok

Podle studie GfK Consumer Panel Czech and Slovak Republic české i slovenské domácnosti kupují průměrně 28 kg sýru za rok. Při jednom nákupu české domácnosti průměrně nakoupí 340 g sýra a slovenské 360 gramů.

Objem nákupu je rostoucí s výjimkou tavených sýrů.

Sýry jsou velmi různorodým produktem jak z hlediska zemí a lokalit, tak také z pohledu spotřeby.

Sýry jsou z hlediska nákupu velmi důležitý produkt, neboť u našich spotřebitelů zaujímají 6% podíl na nákupu všech potravin.

Z výsledků studie GfK vyplývá, že sýry nakupuje každá domácnost, v průměru 7x za měsíc. Česká a slovenská domácnost se v objemu nákupu sýrů neliší, oba národy nakupují v průměru 28 kilogramů sýra ročně.   

sýry grafika

I když naše domácnosti zaostávají se svojí spotřebou sýrů za Západní Evropou, je potěšitelní, že nákupy rostou – za poslední čtyři roky o 16% v ČR a o 19% na Slovensku. Na Slovensku se kupují nejvíce čerstvé sýry a pak sýry tvrdé, v České republice je pořadí obrácené.

Největší růst zaznamenal prodej balených sýrů, naopak nejmenší tavené sýry.

U tavených sýrů se v České republice prodávají nejvíce čtverečky, na Slovensku trojúhelníčky. Střívkové sýry se dobře prodávají na Slovensku, v ČR skoro vůbec.

Čerstvé mazací sýry si koupí v průměru 90% českých domácností, oproti 50% slovenských.  Na druhé straně klasickou brynzu si Slováci koupí v průměru 10x ročně, zatímco Češi jen třikrát.

Růst prodeje sýrů souvisí s měnícími se preferencemi v nákupním chování – sýrů se nakupuje jak více během jednoho nákupu, tak také častěji.

Nákupy na váhu se nahrazují balenými výrobky. Cena sýrů je pro nakupující důležitá a většina nákupů se rekrutuje z akčních cen.

Nakupující velmi výrazně přihlížejí k tradici, takže je složitější zavádět v této komoditě novinky.

 

Zdroj: GfK

Foto: GfK a pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010