Češi nakupují přes internet nejvíce léky, vitamíny a doplňky stravy

Aktuální studie GfK FMCG E-SHOPPING sleduje spotřebitelské chování Čechů při internetových nákupech rychloobrátkového zboží, jako jsou např. potraviny, nealkoholické a alkoholické nápoje, drogerie, kosmetika a parfumerie, volně prodejné léky, vitamíny a doplňky stravy nebo potřeby pro psy a kočky.

 Podle výsledků studie GfK FMCG E-SHOPPING se na internetu nejčastěji nakupují léky, vitamíny a doplňky stravy; v loňském roce je tam nakoupilo 25 procent zákazníků, kteří mají přístup k internetu, tzv. „česká internetová populace“ (v Česku má v současné době přístup k internetu už téměř 90 procent zákazníků). Oblíbený je také nákup kosmetiky (23 procent e-populace), parfémů (22 procent e-populace), potřeb pro psy a kočky (19 procent e-populace) a drogerie (18 procent e-populace).

 

Při výběru internetové prodejny pro nákup rychloobrátkového zboží se zákazníci rozhodují především podle dvou základních kritérií: prodejna musí nabízet dobrou cenu, ale zároveň musí mít také „dobrou pověst“. Třetím stěžejním faktorem je široká nabídka zboží.

Hlavní motivací pro nákup rychloobrátkového zboží na internetu obecně je cena, s odstupem pak následuje úspora času, široký výběr, pohodlné dodání zboží, možnost srovnat ceny nebo fakt, že zboží lze sehnat pouze přes internet.

Naopak největší překážkou pro rozhodnutí nakoupit rychloobrátkové zboží na internetu je nutnost čekat na dodání zboží. Tento faktor je těsně následován vysokými náklady spojenými s dodáním zboží. Mezi další výrazné překážky nákupu rychloobrátkového zboží na internetu patří například prozaický fakt, že nákup na internetu připadá řadě potenciálních zákazníků stále příliš složitý, nebo také chybějící možnost osobně si zboží před zakoupením prohlédnout a zkontrolovat a s tím částečně související obava o kvalitu anebo čerstvost zboží.

Největší podíl „odmítačů nákupu na internetu“ (tj. zákazníků, kteří danou rychloobrátkovou kategorii nakupují jen v kamenné prodejně, i když mají přístup k internetu) mají kategorie nealkoholické nápoje, potraviny a alkoholické nápoje. Nadprůměrně se zákazníci, kteří obecně odmítají nákup rychloobrátkového zboží na internetu, vyskytují mezi muži, staršími lidmi nad 50 let, středoškoláky bez maturity, lidmi s nižšími příjmy a zákazníky z měst o velikosti 20-100 tisíc obyvatel.

 

Zdroj a graf: GfK Czech

Foto: pixabay

 

 

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010