Čerstvost je u zákazníků na prvním místě

Nákupní chování českých zákazníků se významně mění. Při svých nákupech čím dál více upřednostňují kvalitu a připlatit si neváhají zejména za čerstvé zboží. Vedle kvality je tak při výběru zboží čím dál důležitější čerstvost. A to na úkor ceny, která již není nejdůležitějším měřítkem při nákupu potravin.

Zlepšující se ekonomická situace a rostoucí důvěra spotřebitelů ovlivňuje i jejich nákupní rozhodnutí. Stále větší význam má kvalita potravin, jejich čerstvost a příjemný a pohodlný nákup. Koncem roku 2017 si už 20 % zákazníků vybíralo prodejnu podle kvality výrobku – dvakrát víc než o pět let dříve,“  shrnuje změny ve spotřebitelském chování Zdenek Skála, GfK Retail Director CZ.

Zatímco v případě kvality sledují zákazníci především složení výrobku a zemi původu, čerstvost řeší zejména u potravin s nejkratší dobou trvanlivosti. Při nákupu je pro zákazníky nejdůležitější čerstvost u pečiva, ovoce a zeleniny, a také u čerstvého masa. Dokládá to  exkluzivní průzkum společnosti GfK pro společnost Lidl zaměřený právě na rozhodování zákazníků podle čerstvosti. Nakupující hodnotí čerstvost v prodejně u ovoce zejména podle jablek, banánů a hroznového vína, u uzenin podle šunky, salámů a párků a u čerstvého masa podle drůbežího a vepřového. U pečiva dojem z čerstvosti ovlivňují zejména rohlíky a chleby (včetně celozrnných).

Reprezentativní průzkum „Vnímání kvality a čerstvosti“ realizovaný společností GfK Czech exkluzivně pro společnost Lidl proběhl prostřednictvím online dotazování na vzorku 1 100 respondentů starších 18 let v únoru 2018. Kromě kritérií, podle kterých zákazníci čerstvost posuzují, průzkum také zjišťoval, jak spotřebitelé hodnotí jednotlivé řetězce. Jako jednička v čerstvosti je na českém trhu zákazníky hodnocena společnost Lidl. Ta zvítězila v celkovém souhrnu všech kategorií.

Základem čerstvosti je pečlivý výběr dodavatele. U privátních značek si pak stanovujeme, jak bude daný produkt vypadat a chutnat. Ne každý výrobce je ochotný přistoupit na naše nároky, ale jsem rád, že za patnáct let jsme si našli stabilní dodavatele. Díky tomu přinášíme českým zákazníkům čerstvé a kvalitní potraviny,“ říká Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za sortiment.

Druhým zásadním aspektem je rychlost a také dodržování teplotního řetězce transportu potravin od výrobce až k zákazníkovi. Veškerý sortiment prochází ještě před distribucí do prodejny jedním ze čtyř centrálních skladů. Zde ho čeká důkladná kontrola, díky které jsou odhaleny případné kvalitativní i kvantitativní nedostatky. Poté již zboží směřuje k zákazníkovi.

„Prodejny zavážíme čerstvým zbožím denně a i v prodejnách samotných je zboží průběžně kontrolováno a doplňováno, zákazníci tak najdou vystavené potraviny vždy opravdu čerstvé. Například ovoce a zeleninu mají zákazníci v prodejně k dispozici hned druhý den po jejich sklizni,“ dodává Michal Farník.

Čerstvost a oblíbenost produktů Lidlu u zákazníků se odráží také v množství prodaného zboží. Z každého výrobku ze stálé nabídky se v prodejnách Lidl ročně prodá přes 900 000 kusů. V naprosté většině případů jde o výrobky privátních značek.

 

Zdroj a foto: Lidl

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010