Slovenský výrobce nábytku Javorina představuje své produkty u Konsepti

1324 zobrazení

Slovenská značka Javorina slaví již 70 let od svého založení. V roce 2016 zahájila Javorina změny ve vlastnické struktuře firmy a s tím spojenou revitalizaci značky. Zaměřila se také na intenzivní rozvoj prezentace v České republice. Již několik let jsou její produkty k vidění v Praze na Vinohradech, pro letošní jaro připravuje Javorina také otevření vlastního velkého  showroomu v Praze a posílení spolupráce s Davidem Řezníčkem a Konsepti.

Javorina je slovenský vyrobce nábytku z masivu se sedmdesátiletou tradicí. Patří k nejvýznamnějším výrobcům ve střední Evropě. Pro svoje produkty používá dubové dřevo ze slovenských lesů a americký ořech. Materiál zpracovává tradičními truhlářskými postupy. Výsledkem je vysoce kvalitní, moderní nábytek, který se vyváží do mnoha zemí v západní Evropě a Skandinávii. Klíčovými produkty kolekce jsou postele, jídelní stoly, komody a knihovny. Za svůj design získala značka mnohá ocenění na domácích i zahraničních výstavách.

Produkty Javorina vystihuje několik vlastností. Je to moderní design, skvělé detaily, dlouhodobá životnost a přírodní metody povrchové úpravy masivního dřeva olejováním a voskováním. Na mnohé komponenty firma poskytuje doživotní záruku. Výroba se v Javorině podřizuje základním principům – přírodnost, obnovitelnost, trvanlivost a nadčasovost. Filosofie značky dbá na úctu k přírodě. Nábytek se vyrábí z přírodních surovin – z masivního, FSC certifikovaného dřeva převážně ze slovenských zdrojů. Materiálový cyklus výroby je takřka uzavřený a produkuje minimální množství odpadu.

Vstup na český trh a otevření vlastního showroomu koordinuje Javorina se zkušeným obchodníkem s designovým nábytkem a zástupcem mnoha ikonických značek Davidem Řezníčkem z české firmy Konsepti. Pro Konsepti znamená zařazení značky Javorina do kolekce především potvrzení síly a zralosti Javoriny a jejích produktů i potvrzení úrovně, která odpovídá nejvyšším standardům evrospkého trhu.

Setkání s Javorinou byla ona pověstná „láska na první pohled“. Jako vstoupit do mizejícího světa, kde ještě platí silné hodnoty – láska k přírodě, úcta k řemeslu nebo zodpovědnost za odvedenou práci. Píle a skromnost. Lidé z Javoriny jsou neskuteční. Přijet vlakem z Prahy pod Tatry, kochat se nádhernou přírodou a potom vstoupit do továrny plné strojů, nástrojů a vůně dřeva – to působilo jako léčebné lázně. Javorina je jako spící Růženka z pohádky – úžasná firma s krásnými produkty, o kterých se ještě příliš neví. Ale až ji probudíme…,“ naznačuje David Řezníček za Konsepti.

Za posledních 8 měsíců vzniklo několik nových produktů a kolekcí, nejen od interního autora Leo Čellára ale i od dalších designérů, Tomáše Krále, Romana Vrtišky a Vladimíra Žáka nebo Borise Klimka a Lenky Damové. V Čechách dnes Javorina prodá sotva 20 % toho, co na Slovensku. Takže s ohledem na srovnání kupní síly je patrné, že prodeje v Čechách mají obrovský potenciál růstu. Showroom v Praze bude mít 200 m2 a bude se starat především o nejlepší možnou komunikaci značky a produktů. Vedle toho bude posílen prodej u stávajících partnerů a v Konsepti. Menší produkty najdou místo v distribuci D1ONE, což je především internetová prodejní platforma Konsepti.

Jsme nesmírně rádi, že se nám díky spolupráci s Konsepti podařilo dostat kus Slovenska i na český trh. Je nepochybné, že i vzhledem ke společné historii mají oba národy mnoho společného, ​​mimo jiné lásku k přírodnímu bohatství a zodpovědnost za jeho spotřebu. Stejně jako Slováci i Češi oceňují vysokou kvalitu a dlouhou životnost výrobků, které jsou v Javorině ještě doplněné o propracovaný design a promyšlené detaily. Věříme, že právě tyto hodnoty a vlastnosti produktů, které Javorina prosazuje, pomohou přirozenému a plynulému vstupu na český trh,“ uvádí Slavomír Alžbetkin, Sales Director Javorina.

Kromě pozitiv, jako je celková filosofie značky ale také její čirý design, nám je sympatické, jak značka dbá na dlouhodobou udržitelnost a ochranu přírodních zdrojů. Za každého zákazníka Javorina vysadí mladý dubový stromek v nově založených porostech na východním Slovensku. Tímto způsobem každý  zákazník přispěje k obnovitelnosti přírodních zdrojů,“ doplňuje ke spolupráci s Javorinou David Řezníček.

 

Zdroj a foto: Konsepti