Nový katalog IKEA 2018 se snaží ukázat nový pohled na obývací pokoje

IKEA představuje nový katalog pro rok 2018. Tématem katalogu a celého roku je „Udělejte si víc místa na život“ a točí se okolo obývacího pokoje. Katalog je od 24. srpna dostupný jak v tištěné verzi, tak v digitální podobě. Aplikace Katalog IKEA rozšíří tištěnou verzi o interaktivní obsah v podobě filmů, nápadů, tipů a informací o představovaných řešeních v katalogu.

Obývací pokoj totiž už zdaleka není jen místem, kde se koukáme na televizi. Je to místo, kde trávíme čas s lidmi, kteří jsou pro nás důležití. Místo, kde si opravdu můžete udělat víc místa pro svůj život a cítit se sami sebou. Co nám tento pocit navodí, zkoumala společnost IKEA ve svém novém průzkumu Život doma . To, že jsme doma, pro nás stále znamená v první řadě zout si boty. Pro 89 % Čechů by nepřezout se bylo skoro stejně nepřijatelné jako chodit před ostatními nahý.

V katalogu pro rok 2018 představuje IKEA svůj nový pohled na obývací pokoje. Je to bezesporu srdce domácnosti a místnost, která má nejobtížnější úkol ze všech – vtěstnat do sebe činnosti, záliby a aktivity všech členů domácnosti. Od společného jídla, přes skládání muziky, cvičení, hraní s dětmi až po odpolední podřimování. I proto by to byl právě obývací pokoj, který by si 34 % Čechů zařídilo podle svých představ a přání, kdyby nebyli omezeni prostorem ani financemi.

„Za posledních 20 let zažil svět více změn než v posledních dvou stoletích. Urbanizace a technologie změnily nejen naše životy, ale i naše domovy a je příležitostí i pro to, abychom změnili naše představy o obývacích pokojích. IKEA chce inspirovat všechny okolo sebe, aby přemýšleli o tom, co je pro ně nejdůležitější, na co si udělat ve svém obývacím pokoji místo a nabídnout řešení, jak si udělat víc místa na život,“ říká Tanja Dolphin, Catalogue Leader z IKEA Retail Services.

Do měst se stěhuje stále více lidí a podle OSN bude v roce 2050 žít ve městech 70 % celosvětové populace. Stále více lidí, kteří žijí na malém prostoru, mění naše vnímaní životního stylu i naše představy o bydlení a naše požadavky na něj. V kontrastu s uspěchaným životním stylem a rušným a hlučným prostředím, které nás obklopuje, vzniká stále větší potřeba udělat si z domova prostor podle našich představ a místo, kde se budeme cítit dobře a kde se můžeme schovat před okolním světem.

„Lidé chtějí čím dál více projevit svou individualitu a to nejen ve stylu oblékání, ale i v tom, jak mají zařízený svůj domov. Bydlení a zvláště pak obývací pokoj tak stále více odráží to, co mají lidé rádi a čemu se rádi věnují. Ať už to je rodina, přátelé, příroda, nicnedělání, nový začátek, tvůrčí proces nebo nějaká vaše dávno zapomenutá vášeň. Zeptejte se sami sebe, co to je, a pak seberte odvahu a zařiďte si životní prostor přesně podle vás. Nebojte se, že při zařizování uděláte chybu, je to váš prostor a drobné nedokonalosti jsou dovolené,“ říká Ondřej Bystroň, manažer týmu designérů IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Pocit, že jsme doma a můžeme být konečně sami sebou však pro každého začíná jiným okamžikem či rituálem. Jednu věc má však 89 % Čechů společných – být doma začíná zutím bot. Na zouvání si potrpíme dokonce natolik, že chodit doma v botách je skoro stejně nepřijatelné jako chodit před druhými nahý. Ten pravý pocit pohody zaručí 58 % Čechů také převlečení do pohodlného domácího oblečení. Být doma tedy znamená sundat si boty a navléct tepláky.

Když potřebujeme kousek soukromí, 26 % lidí doma hledá útočiště ve svém pokoji nebo pracovně, 22 % si raději zaleze do postele pod peřinu a 18 % nedá dopustit na své křeslo či pohovku. Toaleta je sice místnost, kam chodí každý sám, útočiště tam ale hledají jen 4 % z nás.

Jakmile se za námi zaklapnou dveře a nikdo se nedívá, přichází také čas na oblíbené zvyky či tajné rituály. 22 % Čechů se rádo prochází po bytě úplně nahých. Když jsme sami doma a chceme se odreagovat, 44 % z nás si zpívá nahlas a 55 % relaxuje u televize nebo hlasité hudby. Zatímco ženy častěji samy doma tančí, zpívají nebo mluví samy se sebou, muži si rádi prohlížejí erotické stránky. Oblíbeným relaxačním rituálem jsou pro Čechy také kulinářské experimenty. Jíst kombinace neobvyklých nebo dokonce bláznivých jídel baví celých 20 % z nás.
Místo pro život a na všechno, co máte rádi a co vás baví, je tématem pro rok 2018 i pro celý katalog. Nový katalog IKEA přinese spoustu inspirace na multifunkční a flexibilní řešení prostoru doma i na to, jak zařídit omezený prostor tak, abyste se v něm mohli věnovat různorodým aktivitám.

Tištěná verze katalogu o 324 stranách je přeložena do 35 světových jazyků a vychází v nákladu přes 200 milionu kusů v 52 zemích.

 

Zdroj a foto: IKEA

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010