V Kauflandu se rozdávalo „Výzo na grilu

Od 1. června se mohli všichni školou povinní zúčastnit celostátní soutěže
o uspořádání „grilovačky“ pro celou třídu. Vítězným projektům, které odměnil obchodní řetězec Kaufland v rámci své celospolečenské odpovědnosti, dominovala tématika solidarity, ekologie a třídění odpadu.

Do soutěže s názvem „Výzo na grilu“ se mohly přihlásit všechny třídy ze základních
a středních škol v České republice. Podmínkou byl realizovaný projekt či jakákoli jiná akce, která nějakým způsobem pomohla svému okolí. Ve čtvrtek 21. června proběhlo losování. Hlavní cenu získal projekt se silným příběhem a vysokou lidskou hodnotou.

Grilovačku od Kauflandu si předposlední školní den užili žáci 4. třídy základní školy Vidče u Zubří, jejichž projekt byl o pomoci druhým. Žáci se rozhodli podpořit svého handicapovaného kamaráda. Už v tak nízkém věku neváhali podat pomocnou ruku a uspořádali prodejní jarmark. Celá třída jako celek táhla za jeden provaz a každý její člen přispěl ručně vyrobeným předmětem. K dostání tak byla například keramika, šperky či záložky do knih. Výtěžek z prodeje poté žáci předali rodině desetiletého chlapce s nelehkým osudem.

Kaufland odměnil také vylosované druhé a třetí místo, a to poukázkou na nákup v hodnotě 15 a 10 tisíc korun. Projekt, který se umístil na stříbrné příčce, detailněji popsala Mgr. Jana Martínková, třídní učitelka 4.A ze základní školy Aloisina výšina v Liberci:

„V květnu tohoto roku se naši žáci zapojili do akce „Ukliďme Jizerky“. Pytle plnili nejrůznějšími odpady. Převažoval papír, plastové lahve a plechovky. Děti se nestačily divit, co všechno se dá v lese nalézt. Díky tomu si ale uvědomily, že třídění odpadu je důležité a pomůže k zachování naší krásné planety.“

Mgr. Hana Kohoutová, učitelka z Vyšší odborné a Střední zemědělské školy v Benešově, jejíž třída obsadila třetí příčku, vysvětluje svůj důvod pro přihlášení do soutěže:

„V dubnu 2018 naše třída 2VS zlikvidovala černou skládku na Kavčáku. Do kontejnerů jsme naplnili celkem 9,6 tun odpadu! Odvoz zajistily technické služby. Bylo to náročné, ale stálo to za to!“

Soutěž „Výzo na grilu“ zaznamenala u žáků základních a středních škol velký úspěch.

Podporou těchto projektů chceme vyslat jasný signál o budoucím směřování a prioritách naší společnosti. Těmi i nadále bude prohlubování zodpovědného a férového přístupu k ochraně životního prostředí, či solidarita a pomoc potřebným,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.

Zdroj a foto: Kaufland Česká republika

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010