Rozhovor měsíce – Ondřej Čabrada

V rozhovoru měsíce srpna jsme oslovili Group Brand Managera ve společnosti BOHEMIA SEKT, s.r.o., pana Ondřeje Čabradu, se kterým jsme hovořili o trhu šumivých vín, festivalu Sektival, o vítězné TOP In store realizaci měsíce s názvem Bohemia Sekt Jahody a také o připravovaných novinkách.

Ve společnosti BOHEMIA SEKT budete, pane Čabrado, letos v říjnu již deset let. Můžete prosím v krátkosti zhodnotit tuto desetiletku z pohledu trhu šumivých vín u nás?

Za posledních 10 let prošel trh sektů řadou změn. Na trhu se objevily nové druhy sektu – nealkoholický Bohemia Sekt, jednoodrůdový Bohemia Sekt Chardonnay, sekt výhradně z modrých odrůd „Blanc de Noirs“, nebo loni uvedený Bohemia Sekt La Fleur, s vysokou aromatikou. Což svědčí i o zvyšující se informovanosti a náročnosti tuzemských spotřebitelů.

Další změnou je fenomén prosecca, které, jako kategorie, zaznamenává až dvojciferný růst. Prosecco je i pro nás zajímavá příležitost k růstu, kterou jsme využili a dnes dovážíme značku Mionetto, nejprodávanější prosecco nejen italské gastronomie, ale nyní už i českého trhu.

Některé věci se za 10 let příliš nezměnily. Například to, že sekt je pro tuzemské spotřebitele statusovou záležitostí a proto je hodně značkově orientovaný. Možná proto si Bohemia Sekt udržuje 2/3 podíl na trhu a podíl privátních značek je v této kategorii relativně nízký.

Bohemia Sektu za posledních 10 let pomohla i preference českých výrobků – nenajdete mnoho jiných značek sektů s regálovou cenou pod 150 Kč, které by byly od zakvašení až po lahvování vyráběny v Česku.

 

Ve Vaší pozici máte na starosti více značek sektů – Bohemia Sekt, Mionetto, Hubert, Champagne Alfred Gratien a také uvádění nových produktů  jako jsou Bohemia Sekt La Fleur,  Bohemia Sekt Prestige Chardonnay. Jaká je geneze vzniku těchto nových výrobků? A jak na ně spotřebitelé v České republice reagují? 

Inovace jsou jedním ze způsobů, jak může značka růst, a to i v konzervativní kategorii, jakou jsou sekty. U inovací se vždycky snažíme, aby pomohly rozvíjet positioning mateřské značky. Poslední novinku „Bohemia Sekt La Fleur“ jsme proto komunikovali jako sekt pro romantické chvilky, který má díky svému výraznému aroma naladit smysly dvou partnerů pro další romantické aktivity. A ukázalo se, že to byla trefa do černého – za necelý rok na trhu je Bohemia Sekt La Fleur 5.nejprodávanější položka z portfolia Bohemia Sektu. A navíc se zvýšilo vnímání Bohemia Sektu jako toho správného nápoje pro romantické aktivity.

 

Před pár měsíci jste, společně s portálem Restu založili festival šumivých vín s názvem SEKTIVAL, na kterém mohou spotřebitelé za dva týdny na různých místech republiky ochutnávat po skleničkách různé druhy sektů. Jak první ročník, který proběhl v červnu v Praze, Brně a Plzni, splnil vaše očekávání? A na co se mohou příznivci šumivých vín těšit v příštím ročníku? 

Čeští spotřebitelé stále vnímají sekt jako nápoj spíše pro slavnostní a výjimečné chvíle. Většina Čechů si bez sektu nedokáže představit oslavu Silvestra, narozenin a jiných „velkých“ radostí života. Za což jsme rádi. Na druhou stranu jsme přesvědčeni, že sekt se výborně hodí i k vychutnávání těch „malých“ každodenních radostí.

Sektival má 2 základní cíle: Tím prvním je ukázat spotřebitelům i gastronomům, že sekt je atraktivní nápoj i v obdobích mimo Silvestra nebo narozeniny a že se velmi dobře snoubí s širokou škálou jídel. A tím druhým, je vrátit lidi do restaurací, kam přestali během krize chodit.

Z našeho pohledu první ročník Sektivalu tyto cíle splnil. Nyní s partnery hledáme jak Sektival vylepšit, aby byl druhý ročník ještě atraktivnější, jak pro spotřebitele, tak i pro partnerské restaurace.

 

V odborné soutěži našeho portálu TOP In store realizace měsíce zvítězila Vaše realizace s názvem Bohemia Sekt Jahody mezi realizacemi za měsíc červen 2016. Můžete nám prosím přiblížit její vznik a i průběh realizace?

Tato realizace je jen jednou z částí naší komunikační strategie. Jsme přesvědčeni, že nejefektivnější je mix nadlinkové a podlinkové komunikace. Mediální komunikace má za cíl vytvořit u spotřebitelů pozitivní asociace ke značce. Komunikace v místě prodeje pak má za cíl přetavit pozitivní asociace ke značce v nákupní rozhodnutí.

Komunikace v místě prodeje musí mít návaznost na mediální komunikaci, zároveň je však exekučně náročná. Pokud je exekuce podlinkové aktivity špatná, může zničit předchozí pozitivní asociace ke značce vybudované mediální komunikací. Proto je nezbytné mít partnera, který se o exekuci profesionálně postará od A do Z. Takového partnera jsme našli v POS Media.

Kampaň „Bohemia Sekt s jahodami“ jsme na prodejní ploše realizovali už po několikáté a díky partnerství s POS Media, se nám daří vždy každou další kampaň připravit s větší vizibilitou a ve větším rozsahu.

 

U našich porotců získala tato Vaše vítězná realizace celkovou známku 7,23 bodů z maximálně 10 možných, přičemž v kritériu Potenciál upoutání pozornosti v místě prodeje, získala hodnocení ve výši 7,8 bodů. Projevilo se toto odborné hodnocení také v praxi, tedy v obchodní úspěšnosti této kampaně?

Hodnocení odborníků nás těší a jsme za něj rádi. Ale ještě větší radost máme z hodnocení našich spotřebitelů, kteří nám posílají fotky, jak si díky Bohemia Sektu s jahodami zpříjemňují léto. To, že si spotřebitelé dokáží vychutnat i „malé“ každodenní radosti a Bohemia Sekt jim v tom pomáhá, nás těší ze všeho nejvíc. To je totiž hlavním posláním Bohemia Sektu a také cesta jak zvyšovat mimosezónní spotřebu.

 

Realizátorem této oceněné realizace je společnost POS Media Czech Republic, s.r.o. Co Vám na vzájemné spolupráci vyhovuje nejvíce?

Jako silnou stránku POS Media vnímáme komplexní servis pro komunikaci v místě prodeje, od plánování kampaně, přes realizaci až po její vyhodnocení a návrh vylepšení do příští kampaně.

Musíme také ocenit samotnou práci v terénu – pružné a rychlé nahrazování poškozených nebo chybějících materiálů.

 

Na jaké novinky se u Vašich značek mohou Vaši zákazníci v nejbližší době těšit? 

Připravujeme limitovanou edici Bohemia Sektu „Tereza Maxová Collection“. Nejoblíbenějšímu Bohemia Sektu, variantě demi sec, dáme exkluzivní design, který jsme vytvořili ve spolupráci s tváří značky, Terezou Maxovou. Našim věrným spotřebitelům tak chceme přinést „jejich“ Bohemku v originální podobě. Obchodníkům limitovaná edice přinese zvýšení obratu díky nové spotřební příležitosti. Tato limitovaná edice bude  na regálech ještě před hlavní sezónou.

 

Děkuji Vám, pane Čabrado, za rozhovor a přeji Vám, Vaší společnosti a všem Vašim značkám úspěšný celý zbytek roku 2016.

Za redakci se ptal Miroslav Oupic

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010