Zákazníci ušetří díky menšímu a levnějšímu balení

Společnost Unilever, která je třetím největším producentem potravin a spotřebního zboží na světě, tak chce v Evropě uplatnit postupy, které dosud firma používala na trzích v Asii – lidem nabídne výrazně menší, a tím i levnější balení svých výrobků. „Chudoba se vrací zpět do Evropy,“ řekl šéf evropské části společnosti Unilever Jan Zijderveld listu Financial Times Deutschland. Podle něj nyní třeba lidé ve Španělsku utrácí 17 eur za nákup. „Nemůžeme mu prodat výrobek, za který utratí polovinu svého rozpočtu,“ uvedl Zijderveld.

Asijská inspirace

Unilever se proto chce inspirovat v Asii. „V Indonésii prodáváme krabičku šamponů za dva až tři centy. V Evropě jsme ale na prodej levných výrobků zapomněli,“ uvedl šéf Unileveru. Evropa je přitom pro potravinářské firmy důležitá. „Trhy v Evropě jsou něco jako olympijské hry v sektoru spotřebního zboží. Kdo tu uspěje, uspěje všude,“ uvedl šéf Unileveru.
Firma už tak mění svoji strategii jak ve Španělsku, tak v Řecku, kde třeba nabízí známou majonézu Hellmann´s v malých baleních, část výrobků pak prodává pod privátními značkami. Menší balení výrobků už firma nabízí také ve Velké Británii.

Tržby v Evropě nerostou

Čísla ukazují, že situace v Evropě skutečně ovlivňuje výsledky hospodaření velkých potravinářských firem. Unileveru, který vyrábí třeba čaje Lipton, deodoranty Axe, zmrzliny Magnum nebo kosmetické produkty Dove vzrostl za šest měsíců čistý zisk o 1,3 procenta na 2,435 miliardy eur (62,1 miliardy korun). Firmě ale pomohl růst na rozvíjejících se trzích a v divizi osobní péče. V Evropě sice za pololetí tržby stouply o 1,1 procenta, v samotném druhém čtvrtletí se ale snížily o 2,2 procenta kvůli omezení výdajů spotřebitelů vlivem krize. Další velké firmě, společnosti Danone, rostly tržby především díky větším zisků mimo Evropu. V Asii se tržby zvýšily o pětinu a na celkových tržbách skupiny se Asie podílela 15 procenty. Firma dodala, že dvouciferný procentní růst zaznamenala i v Latinské Americe, Africe a na Blízkém východě.

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010