WIFI v místě prodeje
Přinášíme vám zajímavý článek Jana Slavíka ze společnosti Ki-Wi, který byl uveřejněn na webových stránkách POPAI CE.
Jestliže se mluví o nasazování nových technologií v instoru, pak tato technologie zcela jistě není ničím novým. Pro určitou část naší populace je WIFI (alias konstantní online připojení) základním kamenem jejich Maslowovy pyramidy lidských potřeb. Nebýt online = přestat existovat = smrt (alespoň ta virtuální).
Přesto si můžeme položit otázku, jak moc tato velmi rozšířená a nízkonákladová technologie bývá k dostupnosti přímo v místě prodeje pro zákazníky na samotných prodejnách. Přitom studie i samotná praxe ukazují, že jsou chytré telefony při nakupování v kamenných prodejnách velmi hojně používány: k porovnání cen online, ke zjištění detailů o produktu a jeho hodnocení uživateli z e-shopu, nebo k doporučení, radě nebo výměně fotografií s produktem od přátel přes chatovací aplikaci.
Vždyť téměř polovina uživatelů internetu od 14 let a výše podle jedné německé studie si přeje WIFI hotspot na prodejně. Ze skupiny 14-29 let se chce připojit přes WIFI 66 % a 49 % ze skupiny 30-49 let. Při WIFI připojení mohou velmi jednoduše obchodníci jako první zobrazit svou vlastní domovskou stránku a využít ji k inteligentní nabídce služeb nebo produktů prodejny.
Obvyklý protiargument o tom, že lidé budou spíše než offline nakupovat online, anebo, že online jde proti offline, již neobstojí. Jiná německá studie nazvaná “Trendy v maloobchodě” totiž ukázala, že 75 % obyvatel chce dále nakupovat v kamenných prodejnách. A dokážou si velmi dobře představit, aby jim k tomu pomáhaly digitální technologie. Tak proč jim nedat jednu z těch skutečně základních!?
Zdroj a foto: Jan Slavík, POPAI CE