První Interspar se změnil na Albert

První prodejna řetězce Interspar – v Praze-Jahodnici
– se proměnila na Albert, během příštího roku značka Interspar zmizí z českého
trhu. Ahold letos převzal ztrátové prodejny Interspar za 5,2 miliardy korun. Po
dokončení transakce budou mít jeho prodejny Albert víc než pětinový podíl na
trhu.

Interspar měl v Česku 50 prodejen, z toho 14 supermarketů a
36 hypermarketů. Loni prodělal 533 milionů korun.

„Přeměna prodejen na Alberty by měla být dokončena
během příštího roku,“ uvedla mluvčí řetězce Judita Urbánková. Albert se
díky této transakci stane jedničkou na českém trhu. „Dle stávající situace
na trhu je odhad (podílu na trhu) 21 procent,“ dodala mluvčí.

Ahold musí po převzetí prodejen Interspar prodat pět obchodů
v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči. Firma nyní zahájila jednání s
potenciálními zájemci. Antimonopolní úřad transakci schválil za předpokladu, že
společný podíl obou řetězců na trhu by neměl přesáhnout určité procento v
žádném městě.

Ahold v Česku provozuje 332 prodejen obou značek s více než
17 500 zaměstnanci. Ahold již dříve uvedl, že prvotní investice do získaných
prodejen bude 1,35 miliardy korun. Tržby Aholdu v ČR dosáhly předloni téměř 41
miliard korun.

Obchodní řetězec Interspar vykázal za loňský rok v Česku
ztrátu 533 milionů korun. V roce 2012 prodělal 545 milionů. Tržby v roce 2013
zůstaly na úrovni 13,2 miliardy korun, vyplývá z výroční zprávy společnosti.

Kumulovaná ztráta společnosti Spar Česká obchodní společnost
loni dosáhla 3,85 miliardy korun. Mateřská společnost Spar Österreich řetězci
loni navýšila základní kapitál o 504 milionů korun na 5,28 miliardy korun.
Rakouský vlastník v posledních letech navyšoval základní kapitál několikrát,
aby tak stabilizoval finanční situaci řetězce.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010