Portál mistoprodeje.cz uspořádal 2. Shopper Marketing Breakfast

Portál Mistoprodeje.cz uspořádal ve středu 28.2. 2018 v pořadí již druhou akci s názvem Shopper Marketing Breakfast, které se v chřipkovém období zúčastnilo 33 retailových odborníků a zástupců značek. Aktuální trendy a novinky retailového trhu zde představili Miroslav Oupic, Václav Jirout, Tomáš Hynčica, Petr Václavek a Ondřej Gottwald. Třetí setkání se uskuteční ještě do poloviny tohoto roku.

Akce Shopper Marketing Breakfast s pořadovým číslem 2 proběhla opět v prostorech partnera akce – společnosti POS Media Czech Republic a obsahovala standardně dvě části – přednáškovou a neformální snídaňový networking.

    

Přednáškovou část zahájil Miroslav Oupic, Marketing Consultant společnosti Shopper Marketing Prague společně s Partner Managerem společnosti POS Media Václavem Jiroutem. Společně představili případovou studii LINA, která byla součástí projektu Shopper Marketing LAB, a na které spolupracovali obě společnosti ve spojení také s portálem Mistoprodeje.cz. Tato studie dokázala zvýšení prodeje sušenek LINA v prodejně TESCO Skalka na Praze 10 zavedením POS materiálů s tématikou sušenky LINA v uličce cukrovinek. „V prvním výzkumu na místě prodeje jsme zjistili v lokalitě odlišnou cílovou skupinu zákazníků sušenky LINA oproti deklarované. Na tuto skutečnost jsme zareagovali a také jsme před druhým výzkumem na prodejně instalovali podlahovou grafiku a prosvětlený ohraničující rám u sušenek LINA. Úspěšnost této kampaně potvrdil zvýšený prodej sušenek LINA o 37 %.“

Poté vystoupil Tomáš Hynčica, Business & Research Director ze společnosti Nielsen Admosphere, který informoval o reklamním trhu v roce 2017 z pohledu monitoringu Ad Intel Dat. Ve své prezentaci uvedl přehled reklamních investic v rámci jednotlivých mediálních i nemediálních kanálů a představil TOP 20 zadavatelů, TOP 10 kategorií a TOP 10 značek v jednotlivých kategoriích „Největším zadavatelem reklamního prostoru v roce 2017 byla společnost Alza.cz s reklamními investicemi ve výši 1,4 mld. Kč, což značí meziroční nárůst o 16 %. Největší skokanem však byla společnost Ferrero Česká s meziročním nárůstem o 66 %, respektive společnost Škoda Auto s nárůstem o 65 %.“

Největší ohlas přinesla třetí prezentace v pořadí, kterou přednesl Petr Václavek, majitel a CEO Foofgrood.com a která představila mobilní aplikaci pro hodnocení potravin s názvem Foodgrood. Tento start up bude zjišťovat a prezentovat kvalitu českých potravin na základě hodnocení 70 parametrů. Celá aplikace bude propojovat data od výrobců, z institucí, od odborníků a obchodníků, z internetu a z dalších médií až po komunitu spotřebitelů. Spotřebitel, který použije tuto aplikaci na místě prodeje, bude po naskenování čárového kódu produktu online informován o kvalitě každé potraviny a jejího zařazení v žebříčku konkrétní kategorie zboží. V další verzi aplikace bude moci být hodnocení potravin vztaženo ke zdravotnímu stavu každého uživatele aplikace, pokud o to bude mít zájem. „Tato aplikace nebude využívána jen v České republice, ale bude mít i globální charakter. V tomto roce chceme aplikaci spustit také v Německu a dalších státech EU, v roce 2019 pak v USA, v Kanadě a Austrálii a v roce 2020 v Číně a Indii.“   

Závěrečnou prezentaci s názvem Proč se komunikace (nejen v instore) neobejde bez aktivace přednesl Ondřej Gottwald, New Business Director ze společnosti garp integrated. Účastníky akce řečník seznámil s krátkou teorií aktivace a také deklaroval skutečnost, že největší podíl na úspěšné aktivaci v retailu má kreativa. V prezentaci byla také představena aktivace společnosti garp integrated na produkt Brumík s názvem 21 things to discover before they grow up, která získala 2. místo na IMC Awards v kategorii Integrated Communication.

Mezi přítomnými účastníky akce byl například prezident asociace POPAI CE Daniel Jesenský,  Ph.D., MSc., MBA. nebo Emil Kováč, Country Manager společnosti POS Media Czech Republic.

Fotogalerie:

Tato akce vzbudila u účastníků, stejně jako na konci minulého roku, velký ohlas, především díky možnosti získání aktuálních informací z oblasti shopper marketingu a možnosti se setkat na jednom místě se zástupci významných značek, řetězců, výzkumu, asociací i akademické sféry.

Příští akce Shopper Marketing Breakfast 3 je plánovaná ještě na první polovinu letošního roku.

Video z akce:

 

O odborném portálu Místo prodeje.cz

Portál Místo prodeje.cz se zaměřuje na zvýšení informovanosti, povědomí a zájmu o obor marketing v místě prodeje. Je určen zadavatelům reklamy, odborným médiím a asociacím, mediálním a kreativním agenturám, výrobcům a realizátorům reklamy v místě prodeje a také zaměstnancům, studentům a podnikatelům v oboru marketing a média.

Partnery tohoto portálu jsou asociace POPAI, POS Media Czech Republic, Nielsen Admosphere, Brands&Stories, Dago, Jansen Display, HL Display a společnost Shopper Marketing Prague.

 

Kontakt:

Ing. Miroslav Oupic

editor portálu

Email: oupic@smprague.cz

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010