Proč si ještě neotevřete pop-up prodejní místo?

Hledáte způsob, jak vyvolat rozruch kolem vaší prodejny? Chcete testovat novou produktovou řadu, nebo proniknout na nový trh bez obrovských finančních nákladů? Řešení je jednoduché – otevřete si své pop-up prodejní místo!


Měl bych si otevřít pop-up prodejní místo?

Pop-up prodejní místa jsou většinou dočasné maloobchodní místa, které se používají jen na krátkou dobu. Poprvé vznikali v době recese jako způsob, jak vydělat peníze z dostupného prázdného prostoru sloužícího jako sklad. Dnes se ale stávají tato místa stále více populárními, a proto velcí retailoví hráči vytvářejí tyto pop-up místa ve formě prodejen k ostatním svým obchodům a navíc se rozvíjí trend menších pop-up prodejních míst v rámci jedné velké prodejny.

coca cola

Stejně jako limitovaná edice produktu nebo sleva, tak také pop-up prodejní místo láká stálé nebo nové zákazníky s příslibem jedinečnosti zážitku. Zatímco pop-up prodejní místo je nejčastěji vybudováno na volném prostoru a v krátkodobém horizontu, Forbes nedávno upozornil na nový rostoucí trend v Británii – na budování pop-up prodejních míst u čerpacích stanic, v supermarketech a domácích a zahradních centrech. Mimo to se už začínají objevovat také v galeriích, komerčních kancelářských prostorech a loftech. Lokalita záleží jen na tom, aby co nejlépe zasáhla vybranou  cílovou skupinu.

mcdonald-pop-up-store-lunch-box

Pop-up prodejní místo může být skvělý způsob, jak:

  • před podpisem delšího maloobchodního pronájmu otestovat lokalitu a zájem lidí,
  • prodat nadbytečné zásoby nebo mimo-sezónní produkty,
  • vytvořit „zážitek“, který nelze replikovat v jiné prodejně – například koncert skupiny nebo různé doprovodné výstavy. Jeden z největších důvodů, aby zákazníci navštívili pop-up prodejní místo je ten, že jim nabídne více než jen výrobky na prodej a standardní nákup.
  • upoutat pozornost na vaše nové produktové řady nebo služby. Například prodejce oděvů s převahou pánské módy využívá pop-up prodejní místo pro zvýraznění pánského oblečení a je hned vidět zájem o tyto výrobky, které se v tomto netradičním prodejním místě výrazně více prodávají.

sephora

3 tipy pro úspěšné pop-up prodejní místa

Aby bylo vaše pop-up prodejní místo úspěšné, je dobré se zaměřil na tři základní body:

  • Pečlivě si vyberte vhodnou lokalitu a stanovte si cíl, který chcete dosáhnout. Vyberte si tedy místo, které už samo o sobě přitahuje pozornost, je dostupné velkému množství zákazníků a odpovídá vašim potřebám, tedy s možností zasáhnout vaší cílovou skupinu.
  • Začněte své nové pop-up prodejní místo intenzivně propagovat. Vytvořte „šeptantu“ (Buzz), která je klíčem k přilákání lidí do vaší nové pop-up prodejny. Kromě šíření zpráv přes všechny obvyklé kanály – e-mailový marketing, sociální média nebo direct mail – využijte také PR aktivity v místních médiích. Jen tak se nejlépe místní obyvatelé dozvědí o vašem novém retailovém trháku.
  • Bavte se a tím strhněte ostatní! Otevření vašeho pop-up prodejního místa je totiž velká událost pro všechny. Vytvoření pocitu zábavy a vzrušení sice vyžaduje kreativitu, případně čas, ale zase není tak nákladné. Oslovte kolemjdoucí, upoutejte pozornost na blízkých zastávkách – hudbou, výzdobou nebo i něčím kreativnějším, co vás zrovna napadne.

deFORM_nike_we_run_prg_04_1000

I když jsou pop-up prodejní místa nejčastěji spojené s módou a s mladými lidmi, tento moderní retailový koncept může velmi dobře fungovat i pro všechny další typy podnikání.

Klíčem k vašemu úspěchu jsou jen tři body: vědět svůj cíl – co chcete z vaší pop-up prodejny dostáhnout, definovat svoji cílovou skupinu a zjistit, kde ji najít.

 

Zdroj: smallbiztrends.com

Foto: weibo.com, pinterest.com, indianonlineseller.com, neverstop.com, piwee.net, studiodeform.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010