Mají barvy v designu značek vážně tak významnou roli?
Když brazilský grafický designér Paula Rúpolo získal zakázku na vytvoření loga jedné lokální značky nápojů, rozhodl se provést výzkum a prozkoumat roli, kterou hraje v designu značky a loga její barevnost. Prostřednictvím svého výzkumu doufal, že lépe porozumí skutečnostem, jak barva ovlivňuje spotřebitelská rozhodnutí.
Ve svém výzkumu Rúpolo použil 20 log významných světových společností a vyměnil jejich barvy s jejich největším konkurentem. Výsledky jsou velmi zajímavé. Jak můžete vidět z níže uvedených příkladů, barva skutečně výrazně ovlivňuje image značky. Například kultovní zelené logo společnosti Starbucks vypadá skutečně velmi nezvykle na logu Dunkin‘ Donuts a naopak.
Zadívejte se níže na měnící se barevnost log a můžete si sami vyhodnotit, jak na vás tato změna barev působí.
Zdroj a foto: creativeguerrillamarketing.com, pixabay.com
Grafika je převzata z blogu: https://blog.printsome.com/brand-colour-swap-2/