Konference POPAI DAY 2017 přinesla opět plno zajímavých retailových informací

776 zobrazení

Ve čtvrtek 23.listopadu se uskutečnil v pražském konferenčním centru v TOP Hotelu další ročník prestižní retailové akce –  POPAI DAY 2017, kterou opět pořádala asociace POPAI Central Europe. Celodenní program nabídl účastníkům mezinárodní konferenci POPAI FÓRUM a ke shlédnutí také jednotlivé expozice oborových soutěží Hvězda 3D reklamy, POPAI AWARDS a POPAI STUDENT AWARD. Celou akci zakončil slavnostní gala večer, na kterém byly vyhlášeni vítězové všech retailových soutěží.

Konferenci POPAI FÓRUM 2017, která se dělila na dva tematické bloky s názvy Retail jako na novou platformu pro budování značky a Budování komunity kolem značky, moderovali Petr Šimek a Linda Petrová, oba významní manažeři společnosti WELLEN, a.s.

Po celý den konference se účastníci dozvěděli plno zajímavých retailových informací – od moderních stylů komunikace, přes odlišné cílení na jednotlivé zákaznické generace až po uvedení zajímavých komunitních pojetí místa prodeje.

V tomto stylu se prezentovaly hlavně dvě přednášky. Lenka Zbořilová, Retail Manager ze společnosti Footshop představila komunitní filozofii značky a její pražské prodejny, ve které se nejen nabízejí trendy značkové tenisky, ale buduje se vlastní komunita zákazníků, kteří se v prodejně i před ní mohou zúčastnit různých eventů, prezentací i setkání s celebritami. Po pražské prodejně se Footshop rozšířil i do zahraničí, do Bratislavy a v plánu je také maďarská Budapešť.

Druhým příspěvkem k tomuto tématu byla prezentace, kterou měl spolumajitel Vnitrobloku,  Lukáš Žďárský. Už samotný koncept Vnitrobloku, tedy nalezení zajímavého a opuštěného místa, jeho zrekonstruování a nabídnutí zajímavého zboží a služeb návštěvníkům, je velmi inspirující. Jak uvedl Lukáš Žďárský, lidé mají mnoho důvodů k návštěvě tohoto místa – od samotného nákupu zajímavého zboží, přes obsah a eventy pro místní holešovickou komunitu lidí, které spojuje podobný náhled na život a na svět. Je zde například taneční studio, minikino, galerie nebo bar. Přestavba bývalého areálu na výrobu chladicích píp se tedy určitě povedla a jak účastníkům Lukáš Žďárský prozradil, v brzké době plánují tento objekt rozšířit o minipivovar a restauraci, takže se objekt pomalu navrací k původnímu gastro účelu.

Velmi nás také upoutalo vystoupení marketingového šéfa skupiny Ambiente Filipa Šimoníka, který představil úspěšný příběh Ambiente. Ambiente je podle něj v překladu prostředí, kterou skupina však vnímá v širším kontextu – jako průnik třech veličin – produktu, lidí a specifického prostoru. Teprve v tom okamžiku může značka ve vybraném prostředí umocnit zákaznický zážitek. Skupina vytváří nové projekty a produkty nikoliv pro zisk, ale proto, že na trhu chybí a mohou se na českém trhu úspěšně prosadit. Například se jední o pekárnu Eska, restaurace Kantýna nebo Lokál u blílé kuželky. V plánu je také nový projekt GRILS. Vše vzniká z nápadu lidá spojených s Ambiente, ať již majitelů nebo i zaměstnanců.

Před vznikem každého nového projektu (restaurace), jehož realizace trvá v průměru od nápadu do spuštění mezi 12 až 18 měsíci, se manažeři projektu řídí šesticí kroků, které obsahují filozofii celého projektu. Nejprve Ambiente hledá svoji Superstar, což jsou lidé, investoři, produkt a prostor. Následně se připraví plán detailů, pak se celý projekt prezentuje dál, například grafickému studiu, které navrhne logo projektu a značku nebo architektům pro vypracování návrhů místa prodeje. Následně se napíše provozní projekt, což je kniha o cca 100 stránkách, jaká si bible projektu. Teprve nyní přichází na řadu realizace a následné ladění detailů za samotného provozu.

Jak je vidět účastníci konference získali mnoho zajímavých informací, nápadů a kreativních podnětů pro svoji vlastní práci a inovace.

Po konferenci následoval slavnostní galavečer, na kterém došlo k dlouho očekávanému vyhlášení výsledků všech tří odborných soutěží.

V soutěži Hvězda 3D reklamy získaly nejvyšší ocenění „Absolutní vítěz soutěže“ dva exponáty –  Reklamní předmět Autopata  od autorky Petry Hořejší a Dárková sada, která je vždy originál od přihlašovatele utopia design, s.r.o. – RESPIRO. 

Absolutním vítězem soutěže POPAI AWARDS, s nejvyšším počtem bodů ze všech hodnocených exponátů, se stal exponát PALETOVÉ VYSTAVENÍ JAGERMAISTER od přihlašovatele Dago, s.r.o.

 V soutěži POPAI STUDENT AWARD v kategorii NÁVRH IN-STORE KOMUNIKAČNÍ KAMPANĚ DLE BRIEFU SPOLEČNOSTI PLZEŇSKÝ PRAZDROJ získala 1.místo In-store aktivace cideru Kingswood pro rok 2018, jejichž autoři byli Lucie Machová, Daniel Holátko, Martina Jarabicová, Jiří Pešek a Jan Růžička, všichni z Vysoké školy ekonomické v Praze, z Fakulty Mezinárodních vztahů.

 

Kompletní výsledky všech tří soutěží naleznete zde.  

 

Zdroj: redakce

Foto: POPAI CE