Konference Brand Management 2015

 

Ve středu 23.9.2015 uspořádala společnost Blue Events v krásných prostorách pražského Slovanského domu první ročník odborné konference Brand Management 2015.

Klíčovým řečníkem byl Jim Stengel, vizionář a marketingový guru, který působil řadu let jako globální marketingový ředitel Procter & Gamble, jedné z nejobdivovanějších společností v oblasti brand buildingu na světě. Už svým stylem svého devadesáti minutového vystoupení s názvem Jak se chovají vítězné značky? se výrazně odlišil od ostatních řečníků – dokázal publikum zaujmout jak poutavými informacemi a jejich podáním, tak především prací s publikem. Již od prvních minut bylo znát, že si své vystoupení velmi užívá.

Na videoukázkách na značky LEGO a Monopoly Junior demonstroval, že pokud se do prezentace značky zahrnou city a emoce, uživatelé si produkt zamilují, což u dětí platí dvojnásob. Jim Stengel také představil metodu AHA. Tento akronym v sobě zahrnuje tři části:

A – Ambitious Purpose (ambiciózní účel)

H – Human Insight (lidský vhled)

A – Always There (vždy k dispozici)

  • Značka by měla být k dispozici 24 hodin po 7 dní v týdnu

 

Michaela McClelland, která ve společnosti PRECIOSA Lighing zastává pozici Global Brand & Business Development Director, představila sklářské severočeské prostředí, které je založeno především na lidech, jejich letitých zkušenostech a dovednostech. Vždyť, aby byl sklář dostatečně dobrý, musí mít minimálně patnáctiletou dennodenní praxi. S tím také souvisí specifický způsob prodeje, především v zahraničí. Například při určitých obchodních jednání ohledně křišťálových lustrů se prezentuje i písek, ze kterého je křišťál vyroben, aby si nakupující ještě více uvědomil hodnotu ruční práce na výrobě každého výrobku.

V odpolední panelové diskusi s názvem Jak budovat značku v éře digitálního marketingu moderátor Miroslav Král, Managing partner společnosti MarketUP uvedl, že v současné době se úplně změnilo zákaznické rozhodování při nákupu. Zákazník si nyní nejčastěji zboží vybere na internetu, v prodejně si jej prohlédne, ale opětovně při nakupování zjišťuje výhodnější podmínky (82% lidí používá svůj chytrý telefon právě během nakupování). Při zjištění, že každý majitel chytrého telefonu se na něj v průměru za den podívá 150x, což denně představuje 170 minut, je tedy třeba, aby firma a i její značka byla v digitálním světě k dispozici neustále, nejlépe v různých formách – kamenné prodejny, webové stránky, zákaznický servis a podpora.

Dále Miroslav Král uvedl velmi zajímavý koncept společnosti Google jakými prostředky efektivně zasáhnout potenciálního zákazníka. Jedná se o koncept See-Think-Do-Care.

 

See – nejširší publikum (využití display reklamy, videa, a mobilních aplikací)

Think – lidé uvažující o koupi (display reklama, videa, internetové vyhledávače)

Do – lidé s úmyslem koupit (display reklama a internetové vyhledávače)

Care – zákazníci, kteří nakoupili minimálně 2x (display reklama a mobilní aplikace)

Jak tedy vyplývá z tohoto konceptu na místě prodeje (fáze DO) je vhodné používat display reklamu a být umístěn na dobrých místech na internetových vyhledávačích.

 

Dá se konstatovat, že se prémiový ročník konference Brand Management 2015 povedl jak po stránce obsahové, tak také z hlediska vybraných prostor, což ocenilo přes tři sta účastníků této konference. Věříme, že příští ročník bude stejně kvalitní, jako ten letošní, první.

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010