Digitální poutače zažívají očekávaný boom

1862 zobrazení

V dnešní době stále více platí tvrzení, že reklamy vidíme na každém kroku nadmíru a chceme-li na své zákazníky zapůsobit, musíme se od konkurence odlišit a zaujmout něčím novým.

Snahu prezentovat se novým a neotřelým způsobem vidíme také v uvažování marketérů a prodejců, kteří často přicházejí inspirovaní zahraničními trhy.  Právě v Německu a Anglii mírně stagnují běžná POP media a dochází k dramatickému nárůstu digitálních poutačů. Mezi nejoblíbenější patří venkovní digitální totemy nebo digitální áčka.

Digitální poutače nabízejí v porovnání s tradičními reklamními cedulemi celou řadu výhod. Tou první je měnící se obsah, který na rozdíl od statických plakátů či nápisů zaujme hned na první pohled. U videí je tento efekt ještě výraznější. Další nespornou výhodou je pak možnost velmi jednoduše, a hlavně okamžitě reagovat na momentální situaci.

„Spustila se venku průtrž mračen? Nabídněte lidem deštníky. Máte restauraci? Přilákejte kolemjdoucí ráno na snídani, v poledne na obědové menu a odpoledne na happy hours. V hotelech propagujte své wellness služby, pochlubte se golfovým hřištěm. Vsaďte na kvalitní fotografie a videa,“ radí Michal Havel, marketingový ředitel společnosti Jansen Display, která se na výrobu digitálních totemů a dalších POP médií specializuje.

Trend přechodu z tištěných plakátů na efektní animace nebo videa není jen výsadou zahraničí. Mezi hlavní průkopníky na českém trhu patří obchodní řetězec s nábytkem Möbelix. Myšlenku profesionálně i moderně zařízeného interiéru doplňují u vstupu umístěné venkovní světelné digitální totemy. Ty nahrazují dosud celkem běžné plakáty v reklamních áčkách.

„Cestu k digitální reklamě jsme již delší dobu zvažovali, a i přes krátkou dobu ostrého provozu jsme s jejím efektem i technickým fungováním nadmíru spokojeni. Nemusíme již neustále tisknout plakáty i letáky, zobrazení videí nebo letáků v digitální podobě zabere jen okamžik. Navíc jsme velmi flexibilní v nabídce pro naše zákazníky,“ hodnotí dosavadní zkušenost Jiří Šulc, jednatel společnosti Möbelix.

První modely digitálních poutačů byly primárně určeny pouze k interiérovému použití. Často se tak ve venkovních prostorách nahrazovaly vitrínami, které ale stále nebyly digitální, a nedosahovaly tudíž potřebného efektu. Dnešní dílenské zpracování dovolí digitálním zařízením fungovat i v rozmanitých povětrnostních podmínkách a zajišťuje naprostou vodotěsnost. Vysoká odolnost čelního tvrzeného skla je pak příjemným bonusem pro bezstarostný provoz.

 

Zdroj: Jansen Display, POPAI CE

Foto: Jansen Display