89% maloobchodníků bude v příštích třech letech využívat mobilní technologie

Podle nového průzkumu od společnosti Boston Retail Partners přibližně 89% maloobchodníků plánuje využívat ve svém obchodě v příštích třech letech různá mobilní řešení. Uvádí to ve svém článku redaktor portálu retaildive.com Dan O’Shea.

Studie Mobile World of Retail dále uvádí, že maloobchodníci rozšiřují používání mobilních technologií především tím způsobem, že dávají svým spolupracovníkům mobilní zařízení a aplikace se specifickými cíli pro identifikaci zákazníků, dále pak pro zapojení zákazníků, pro různá přidružená školení, pro řízení úkolů, pro využívání místa prodeje a pro platby.

Studie také přináší informaci, že přibližně 84% maloobchodníků bude ve svých obchodech do roku 2020 používat své mobilní prodejní systémy  a že akceptace mobilních plateb u maloobchodníků bude rychle růst.

Vzhledem k tomu, že média poukazují na výhody používání mobilních nástrojů v retailu, je velmi povzbudivé, že téměř všichni oslovení retaileři, budou v příštích třech letech rozšiřovat využití mobilních systémů ve svých prodejnách. Očekává se, že větší množství retailerů nebude čekat až do poslední fáze tohoto tříletého období, ale začnou nasazovat mobilní technologie už v tomto roce.

Další nedávný průzkum společnosti Tulip Retail ukázal, že mnozí zákazníci mají za to, že jsou více informovaní než prodejní personál v prodejnách. To může právě zvrátit využívání mobilního zařízení a aplikací prodejním personálem, neboť bude mít lepší informace o sortimentu, o skladu a také může prodejní personál lépe komunikovat mezi sebou a také s managementem prodejny a řetězce. A to může opět zvrátit informační poměr na stranu retailera.

Někteří obchodníci ale o mobilních technologiích jen nepřemýšlí, ale už je aktivně používají. Americká společnost Crate and Barrel, nabízející nábytek, například agresivně investovala do svých tabletových aplikací pro své zaměstnance s cílem zlepšit komunikaci se zákazníky.

Jak uvádí portál L2 Daily Tuesday (l2inc.com) úspěšná aplikace s názvem Crate & Barrel’s spotřebitelům pomáhá vizualizovat svůj budoucí nábytek ve svých obývacích místnostech. Spotřebitelé si mohou doma pořídit snímek svého obytného prostoru, pak odstraní ze snímku skutečný nábytek, který se snaží vyměnit za nabízený, který je k dispozici ve více než 3000 položkách. Tyto 3D modely mohou zákazníci sdílet na sociálních sítích a jednotlivé položky může zájemce zakoupit přímo v samotné aplikaci.

Přitom program Crate & Barrel „3D Room Designer“ začal původně jako neohrabaný desktopový nástroj, přičemž již požadavek na nahrání obrázku do programu odradil mnoho potenciálních uživatelů. Převod na aplikaci tabletu se tedy vyplatil, jelikož zákazníci využívající tuto funkci častěji a obchod může odbavit třikrát více zákazníků.

Aplikace Crate & Barrel tedy nahrazuje pero a papírové náčrtky prodejního personálu, který pomáhá zákazníkům lépe vizualizovat jejich obytný prostor. Úspěch této aplikace je důkazem toho, kdy by značky měly přemýšlet o vytváření mobilních aplikací pro své zákazníky i zaměstnance, především tehdy, když je služba na prodejně nebo webová stránka příliš těžkopádná, nepraktická anebo neúčinná.

Pro některé maloobchodníky je vybavování zaměstnanců prodejen mobilními technologiemi jen jednou z jejich mnoha obchodních strategií, jak svůj byznys vylepšit, a tím dosáhnout větší ziskovosti. Dalšími možnými technologickými retailovými strategiemi mohou být například mobilní POS aplikace nebo přijímání mobilních plateb.

Retaileři právě těmito novými technologiemi poskytují zákazníkům vylepšený nákupní zážitek, který ve skutečnosti sami spotřebitelé požadují, a díky němuž přicházejí do obchodů ve stále větším množství . Jak jsme již zjistili v článku výše, tyto technologické zážitky však nejsou určené jen pro zákazníky, ale také pro prodejní personál, a i pro další zaměstnance obchodu.

 

O tom, jak lze mobilní technologie použít přímo na prodejně jsme také psali zde. Konkrétně se jednalo o retailový POS systém Lightspeed.

 

Zdroj: retaildive.com, l2inc.com

Překlad: redakce

Foto: l2inc.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010