Lidl představil nový koncept prodejen

57161 zobrazení

Společnost Lidl dnes představila nový koncept svých prodejen, do kterého bude v příštích třech letech investovat 9 miliard korun a nabídne 1 500 nových pracovních míst. První prodejna tohoto nového typu ve střední a východní Evropě se otevře v Berouně. 

Společnost Lidl otevřela první prodejnu tohoto nového konceptu na začátku letošního  roku v Itálii. Po vyhodnocení prvních měsíců se rozhodla, že tento koncept rozšíří do dalších evropských zemí a pro první prodejnu ve střední a východní Evropě si vybrala Česko, konkrétně Beroun. Město Beroun bylo vybráno nejen kvůli vhodnému pozemku a vstřícnosti města, ale i vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí.

Starší prodejna Lidlu byla zcela zbořena a na jejím místě byla za pouhé čtyři měsíce vybudována tato moderní patrová budova, jejíž náklady na výstavbu se vyšplhaly na téměř 90 milionů korun a prodejna nabízí 25 nových pracovních míst.

Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort v nakupování. Tímto krokem dáváme také jasný signál nejen našim zaměstnancům, ale i našim dodavatelům, že s námi na českém trhu mohou nadále počítat,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel společnosti Lidl a dodává, že společnost Lidl označuje Českou republiku za svůj strategický trh.

Základní znaky nové koncepce poboček jsou moderní architektura, stavební technologie šetrné k životnímu prostředí a lepší služby pro zákazníky i podmínky pro zaměstnance.

Prodejna je zajímavě architektonicky řešená – v interiéru se z materiálů používá především nerez, sklo a hliník. Velké prosklené stěny přivádí do prodejny denní světlo, osvětlení je tlumené, s využitím úsporných LED světel. Barevnost prodejny se z modré změnila na decentnější šedou. Prodejna využívá ekologické chladicí technologie lisovací přístroj, který kartony slisuje do balíků, které následně putují zpět do papíren k dalšímu využití.

Zákazníci mohou ocenit oproti současným prodejnám širší uličky, dále o 20% více místa na čerstvé potraviny, přehledné rozdělení zboží a také úplné novinky, například zákaznické toalety, včetně přebalovacího pultu.

Rozšířené uličky:

Boční ulička

Pekárna:

 

Pekárna přímo z pece

Toaleta s přebalovacím pultem:

Toaleta s přebalovacím pultem

Nové pokladny mají pro zákazníky větší odkládací prostor, takže i s větším nákup se dá lépe manipulovat.

Nové pokladny se zvětšeným odkládacím prostorem:

Nové pokladny

Ve vstupním prostoru do prodejny se nacházejí také nové technologické prvky – automatický výkup lahví, ekologický sběr surovin (plasty, papír, vybité baterie, žárovky), umyvadlo, automat na kávu s sebou a také pult Lidl to go s čerstvými teplými potravinami.

Výkup lahví: 

Výkup lahví

Odběr použitého materiálu:

Odběr použitého materiálu

Umyvadlo ve vstupní části prodejny:

Umyvadlo

Pult Lidl to go:

Pult Lidl to go

Parkovací prostory pro zákazníky jsou sice celkově ve stejném rozsahu jako dříve, ale každé parkovací místo je rozšířeno na 2,7 metru. Na parkovišti jsou umístěné lavičky a vysazené stromy.

Rozšířená parkovací místa:

Rozšířené parkovací místa

Prodejna přináší také zaměstnancům vylepšení v podobě dostatečně velkého zázemí v prvním patře (3x větší plocha než v jiných srovnatelných prodejnách). Zde se nachází šatny, toalety, sprchy, odpočívací místnost s terasou, kuchyňka, kuřárna, zasedací místnost a i studijní místnost.

Kuchyňka:

Kuchyňka

Kuřárna:

Kuřárna

Prodejna je také optimálně navržena i z logistického hlediska – jsou zde řešené optimalizované skladové plochy a trasy zboží v prodejně. Zboží se z kamionu může složit do meziskladu i bez pomoci zaměstnanců. Tento mezisklad, který je navržen v zrcadlovém uspořádání oproti stávajícím prodejnám, snižuje vzdálenosti pohybu zboží po prodejně, neboť celou paletu se zbožím je možné odvést přímo na několik metrů vzdálené prodejní místo – pulty a mrazicí boxy. Také mrazicí sklad je umístěn hned vedle pekárny, takže vzdálenost pohybu zmraženého pečiva do pekárny je minimální.

Když tuto novou prodejnu zhodnotíme oproti stávajícím prodejnám společnosti Lidl, je znát velký posun. Celé místo prodeje je útulnější, vzdušnější a především pro zákazníky přehlednější. Celý interiér je ve stejném stylu bez využití výrazných POS materiálů.

Vzhledem k tomu, že nám tvoří necelých 80% zboží vlastní značky, POS materiály výrobců v prodejnách skoro nepoužíváme,“ odpovídá na dotaz portálu Místo prodeje.cz Zuzana Holá, tisková mluvčí společnosti Lidl. „Tímto stylem jen informujeme o svém akčním zboží a akcích.

Největší vliv na přehlednost v prodejně mají výrazné 3D navigační prvky, které se nacházejí nad vystaveným zbožím. Každá kategorie výrobků má na stěně uveden nejen text, ale také i piktogram. Vzhledem k tomu, že jsou tyto prvky umístěné v dostatečné výšce, jsou viditelné i napříč prodejnou, což nejvíce ocení nově příchozí zákazníci.

Tato nová prodejna, která svým zákazníkům otevře již v pondělí 7. prosince, nebude v České republice dlouho osamocená, neboť společnost Lidl plánuje do roku 2018 přestavět desítky svých stávajících prodejen dle tohoto nového konceptu. Navíc se plánuje i další expanze.

Redakce

RELATED ITEMS